.

Mamselamsen

måndag, januari 30, 2006

Jag har blivit utmanad... IGEN!

Turbots trudelutter påstår sig se fram emot mina svar. Hm... jag undrar vad hon menar med det?

"But I´ll do my very best"!

1. Grab the book nearest to you, turn to page 18, and find line 4.
Ok... det var ju inte så himla spännande, för det står längst ner: "Filofax AB reserverar sig för eventuella felaktigheter då uppgifterna i denna dagbok är hämtade från olika källor".

Asch, jag ser nu att det skulle vara sidan 18. Nää... det får bli så här... orkar inte ändra.

2. What is the last thing you watched on TV?
Alldeles nyss tittade jag på "Amerikas roligaste videos". Jag känner mig så kolossalt ordentlig efter att ha tittat på alla klantskallar där.

3. With the exception of the computer, what can you hear?
Jag hör Ebba och Elsa galoppera som idioter fram och tillbaka i lägenhten. Tja, och så lite billjud utifrån.

4. What are you wearing?
Alltså lägg av! Men OK, jag börjar nerifrån. Svarta kortstrumpor, rosa luddtofflor, mina favvojeans, vit top med trekvartsärm, min fantastiska leopardmönstrade morgonrock, svart as-läcker BH, en magtryckare nere och en magtryckare uppe. Och så lite juveler här och där.

Oj oj... höl på att glömma mina trosor... svarta som synden! :)

5. When did you last laugh?
För en kvart sen...juh! När jag kollade på de där TV-programmet. Annars måste jag säga att jag skrattat en hel del idag. Framför allt på kursen, när jag med hjälp av Anna-Karins blogg med utförlig information om dans, och försökte lära de andra.

6. What is on the walls of the room you are in?
Sex tavlor, ett foto på min mamma som ung, en anslagstavla med foton och kom-ihåg-lappar, en stor GULD-spegel, tre lampetter, en rejäl gammaldags telefon med sladd och ett gipshjärta som det står "Världens bästa mamma på". C´etait tout!

7. Seen anything weird lately?
Jag måste tänka. *går ut och röker under fläkten*

Det måste vara breven, som envisas med att komma med jämna mellanrum till min käre make, från Kristdemokraterna. Detta är konstigt med tanke på att han inte tillhör någon kyrka alls.

8. What is the last film you saw?
Det måste vara den jag hamnade på vid TV:n igår. Tja, vad hette den? "Robocop"? Nä..........
"Terminator" var det *var tvungen att gå och fråga*

9. If you became a multi-millionaire overnight, what would you buy?
Först skulle ungarna få en rejäl dask var och sen skulle jag sälja av allting här och dra till Californien. Där skulle jag köpa en "condo" med fyra sovrum, tre badrum och så ska det finnas pool till fastigheten. Och förståss en Lincoln Town-car.... rosa!!!

10. Tell me something about you that I don't know.
Stephan och jag flyttade ihop dagen efter vi träffades... till mina föräldrars stora fasa. Men jag tror att vi är förlåtna nu. :-)

11. Do you like to dance?
Skojar du? Se punkt 5.

12. George Bush?
Jag tror han är trevlig.... privat.

13. Imagine your first child is a girl, what would you call her?
Jätteenkelt! Jessica! Men hade jag fått bestämma skulle Jessica egentligen ha hetat Xenia. Men det blev för stora protester... och jag vet att Jessica är tacksam idag att jag förlorade den namnfighten.

14. Imagine your first child is a boy, what would you call him?
Inte en susning. Vi planerade bara för tjejer. Tur som tokar hade vi, att det blev så också. Hade ju inte varit så himla kul med en namnlös son.

15. Would you consider living abroad?
Skulle inte tveka en endaste endaste sekund!

16. What would you want God to say to you when you reach the pearly gates?
"Välkommen min sköna. Här har du dina GULD-vingar.... gloria behöver jag inte ge dig... den har du ju redan ser jag". "Fly safe and fasten seatbelts" och "No smoking!" (Jäklar!)

Klar! Kan man få en GULD-stjärna nu?

Over and out/Mamselamsen, som inte fått en bit i magen sen jag kom hem.

3 Kommentarer:

Blogger turbotrollet tycker...

Vet inte varför, men det är roligt att läsa om andra när de gör sådana här Quiz. ;) Kalifornien, intressant.. Min syster har bott där, det är jorbävningar nästan varje dag, dock inte sådana där stooora hemska.. =P

8:14 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag vet.... Millan har nog varit med om en handfull.

8:58 em  
Anonymous Anonym tycker...

Gjort! får jag också guldstjärna?

8:51 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka