.

Mamselamsen

söndag, januari 29, 2006

Katta-strof! UPPDATERAD!

Ebba fick hela ljusbrickan med tre stora guldljus och all dekorationssand i huvudet efter en tjuvrusning genom lägenheten. Och inte nog med det... hon blev så himla rädd så rusade rakt in i mina fötter som just då var beklädda med rejäla kängor.

Just nu har vi en mycket stukad kisse som ligger och trycker på min huvudkudde och vägrar lämna denna trygga boning.

Over and out/Mamselamsen, som vanligt med oändligt tålamod.


Uppdaterad 15.46
Ebba ligger fortfarande och trycker i mitt rum och glor sig misstänksamt runt omkring och inväntar andra flygande ljusbrickor. Stackarn!

12 Kommentarer:

Blogger Monica med yffen tycker...

Stackarn! :(

3:11 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Mm...

3:47 em  
Anonymous Anonym tycker...

Arma katt! Mamsam... vitlök hjälper! Att lägga i blomkrukor. Nu låter Moa blommorna vara i fred.

3:59 em  
Anonymous Anonym tycker...

Katterna i bloggosfären verkar leva ett riskfyllt liv. Senast läste jag om Annika Bryns katt som av okänd anledning plötsligt drabbats av vild panik i hissen.

4:02 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Japp.... i Bloggosfären finns bara äventyrliga kattor.

anne-maj: Ska testa!

4:22 em  
Anonymous Anonym tycker...

Stackars lille kissen! Köp något extra gott för att trösta henne.

4:35 em  
Blogger Humlan tycker...

Men, Stackarn! Hoppas hon hämtar sig!

4:42 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Nu ligger hon skräp-sover nånstans.

5:14 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Jag är för lat för att ha djur att städa efter. Räcker så gott med mina kvalster...

Anne-Maj: Jag prövade vitlöksklyftor i blomkrukorna, men de grodde och skickade iväg sina ljusgröna spröt ganska snart... inte så snyggt.

5:30 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Bloggblad: Då håller jag mig till åttika.

5:48 em  
Anonymous Anonym tycker...

Men stackars liten... :(

Men nu är hon väl sig själv igen? När hon till slut upptäckte att flygande brickor trots allt hör till ovanligheterna?

10:12 em  
Anonymous Anonym tycker...

Bloggblad: Det är sant att vitlöken växer. Men jag låter dom ligga i några dagar och tar bort Där gräver Moa inte igen. Vi gjorde samma sak med blommorna i köksfönster.
Anne-Maj

4:39 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka