.

Mamselamsen

söndag, januari 29, 2006

Morsning korsning!

Nyss vaknat och har precis räddat vad som räddas går ur mitt fönster. Ebba och Elsa har fått syn på alla duvorna som promenerar fram och tillbaka på taket utanför. Ett evigt klapprande med käkarna.
Ebba jagar duvor liten
Jag tror att i deras "hönshjärnor", sitter nog duvorna redan i ett fast grepp mellan käkarna. Tyvärr fick jag inte med Elsa på bilden, för mitt under "jakten" blev hon akut kärlekstörstande och var tvungen att ta en avstickare till mitt ansikte och gosa järnet. Men just nu sitter de bredvid varandra och klapprar igen.

Tja, så började min dag idag. :D

Over and out/Mamselamsen, med sina små barn.

7 Kommentarer:

Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Vår gamle Simson, länsade ett helt träd på gula fåglar under en sommar. Det var nog 20 stycken från början... men resterna av dem hittade vi inne på vår glasveranda.

11:41 fm  
Anonymous Anonym tycker...

mmmm det är nästan så att man själv får jaktlust.... men det skulle bli grannen på andra sidan som plötsligt får en duvstek leverad direkt i pannan genom köksfönstret! *lol*

12:10 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Han kanske skulle uppskatta det.... vem vet. :D

12:25 em  
Anonymous Anonym tycker...

Tusse sitter i ett fönster halva dagen och "mjä-har" på fåglarna vid fågelbordet.
Jag tycker det är så himla gulligt.

12:29 em  
Anonymous Anonym tycker...

genomborrad av en pil, glömde tillägga det, så ingen tror jag sitter med ngt mjäkigt luftgevär här...

1:01 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

*skrattar*

1:42 em  
Anonymous Anonym tycker...

Hahahahahahaha!!!!!! Jag ser Ebba och Elsa framför mig när de klapprar... :-)

8:48 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka