.

Mamselamsen

söndag, januari 29, 2006

Matbild.... för absolut sista gången.

Här har man stått och lagat något skitgott för att ta med till lunchen imorgon. Fullkornsnudlar, massa grönsaker, kycklingbitar, mandelolja och Hoi Sin-sås och så blir det så här på bild.
Nudlar liten
Faktum är att när vår gamla Miiisan hade mask i magen och spydde... tja, då såg det ut något sånt här när det låg på golvet. Enda skillnaden var att hennes spya rörde på sig.

De är ju en Herrans tur att det inte är jag som ska jobba som kock, den dagen vi öppnar nästa restaurang.

Over and out/Mamselamsen, djupt deprimerad. ;)

21 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Jag hade inte tänkt mat en gång om du inte skrivit det i rubriken.:) Möjligen fågelmat. Att du var en snäll kvinna som plockade maskar och la ut till fåglarna....

Fast jag gillade både bilden och framför allt din text.

Åsa, zyrenna@zyrenna.com, http://zyrenna.webblogg.se/

5:56 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

zyrenna: Jag tror att du är en riktigt riktigt snäll människa! :D

monica: Lovar!!!!! Kanske.

6:14 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Fullkornsnudlar känns så himla hälsosamt.

6:15 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag gillar din matbild. Min blir likadan som din ibland:-D

6:30 em  
Blogger Monica med yffen tycker...

Sluta för guds skull inte med matbilderna - de är ju så spännande!

6:59 em  
Anonymous Anonym tycker...

Var inte deppad! Det är ju för dråpligt hur det kan bli ibland. Men jag gillar verkligen din bild....den fick mig att skratta. Tänker du sitta ensam utan arbetskamrater i morgon när du äter den på jobbet? :)

7:07 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag tror inte att det är meningen att man ska fotografera nudlar eller spagetti. Pröva pastasnäckor eller makaroner istället.

7:18 em  
Anonymous Anonym tycker...

Dina matbilder är underbara! Det finns ingen som är som du! Det låter väldigt gott när du beskriver maten :-)

7:26 em  
Anonymous Anonym tycker...

Receptet låter underbart gott, men bilden antyder något annat tvärr...
:-)

7:38 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

anne-maj: Jag tror att Ilva snor sina bilder från nätet? :-)

Monica: OK... vad gör man inte för spänningen.

Londongirl: I början av lunchen har jag nog sällskap.

Josephine: Finns de i fullkorn?

Inna: "låter gott när jag beskriver".... hur äcklig är inte du? :-)

Marskatten: Nähää...

7:55 em  
Anonymous Anonym tycker...

...att fullkornsnudlar känns hälsosamt är OK, men de gör sej inte på bild. Det se oaptitliga ut i verkligheten också!!!

När ni driver nästa restaurang - lova då att ni inte har ett maskindiskat grishuvud på julbordet!!!!

9:17 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

anonymous: Jag lovar! *handen på hjärtat* :D

9:49 em  
Anonymous Anonym tycker...

Ja, jag börjar misstänka också. Ska vi leta på nätet om det finns exakta likadana bilder?

10:01 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Kommer det ingen replik från Ilva snart? *ler i mjugg*

10:16 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Vilken tur att du upptäckt själv hur äckligt det ser ut! Annars hade jag känt mig nödsakad att upplysa dig om detta trista faktum.

11:38 em  
Anonymous Anonym tycker...

Ujuj... bläh. Jag trodde inte det var mat först. Och stackars kisse. *ryser*

11:44 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Bloggblad: Det hade jag varit aldeles övertgad om! :-)

mickan: Ja, jag är nog rätt ökänd för det. :-)

6:15 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Ingen Ilva i sikte! Var är hon? Sitter hon i köket och smakar hela tiden?

9:22 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag tror att hon fortfarande är mållös efter att ha sett min smaskiga bild.

9:59 fm  
Blogger Ilva tycker...

Har ar jag!! Sag bilden och tyckte inte att den var varre an vanligt! Men sa laste jag texten (urk och blaaak) och jag klickade mig raskt harifran! Och ang. dina sura insinuationer sa kan jag bara svara att du ar avis! Helt tydligt! Men det behover du inte vara for jag kan minsann inte laga Korv Stroganoff som du o inte forverkliga den sa fantastiskt heller for den delen! Nojd nu????

10:27 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

*as-garvar*

3:10 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka