.

Mamselamsen

tisdag, januari 31, 2006

Ja, då ger jag mig väl in i diskussionen också.

Anna Sjödin!!! När ska du fatta, att även om du anser att du som privatperson ska kunna göra som du vill och inte behöver leva upp till SSU:s policy, faktiskt inte funkar. I gemene mans ögon är du aldrig privat. Du har alltid ögonen på dig och gör du saker som inte stämmer med SSU, så får både du och partiet lida för det.

Alla offentliga personer kan glömma att de har ett privatliv. Och med offentliga personer menar jag allt från lärare, präster, lokalpolitiker, egenföretagare och upp till gräddan där du då hamnar.

Sen säger jag bara: Fy, f..n att vissa media och vissa politiker(hennes polare) försöker få detta till en kvinnofråga. Snuskigt lågt!!!! Jag skäms snart över att vara kvinna.

Over and out/ Mamselamsen, som anser att var och en ska stå för sina handlingar och som förmodligen får på skallen nu.

17 Kommentarer:

Blogger Mildamakter tycker...

Nope - du får applåder...från mig i alla fall ;o)

9:44 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Inte då!!!
var själv tungen att spy lite gall i min blogg fast ingen har ( vågat ?) kommentera.
Du har så rätt så.

9:56 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

TACK!

10:10 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Det är sant. Det gäller även alla andra.

10:27 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Applåder til dig!! Dock skäms jag itne för att va kvinna, men skäms för en del kvinnor så som den SSU ordförande. Snacka om att tycka synd om sig själv.

11:22 fm  
Blogger Humlan tycker...

Du har rätt om offentliga personer, men ingen ska väl tro att dom ska kunna leva dubbelliv och inte behöva stå för det dom gör på fritiden när dom är i sin yrkesroll!
Det är den klassiska frågan om etik och moral...

Att börja ropa kvinnofråga är ju bara ett sätt att försöka blanda bort korten. Skrik om diskriminering när du inte har några bra argument eller ett bra försvar!

12:34 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Kan inte nån säga emot mig?

2:01 em  
Blogger Farsan_Baloo tycker...

Det här var det mest idiotiska jag någonsin läst. Ni verkar inte ha fattat galoppen över huvud taget..... eller, Sorry, detta går inte. Jag säger inte heller emot!

3:00 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

*skrattar* Äntligen någon.

3:07 em  
Anonymous Anonym tycker...

Håhåjaja, det där läste jag om... ingen kommentar... men det var bra sagt!
Har en utmaning åt dig! ( http://blog.webbmannen.net/?p=337 )
Ha det bra!

4:51 em  
Anonymous Anonym tycker...

Och ingen INGEN journalist nämner det VerkligA problemet i denna historien - att massor av svenskar inte kan hantera sprit! Man behöver f-n inte dricka alkohol varenda j-a gång man ska festa!!

6:00 em  
Blogger deeped tycker...

Precis. Hur många hade försvarat mig, när jag var präst, om jag varit full och dryg på krogen? Ingen. Fast just ja - jag är ju inte kvinna heller... fan :)

6:40 em  
Blogger deeped tycker...

JOsephine: Jo det måste man. Annars får staten inte in några pengar och då kan staten inte ge SSU statsbidrag för att avlöna såna som Anna Sjödin och hennes pressekreterare. Alltså ville de bara hjälpa till med skatten när de ville beställa mer i baren trots att de fått i sig tillräckligt.

6:42 em  
Anonymous Anonym tycker...

deep'ed - *skrattar*

6:51 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

josephine: Självlklart! Men det kanske är som Deepjed säger: Att hon gjorde en samhällsinsats och drog in en massa pengar till staten.

7:47 em  
Blogger Cornelia tycker...

Inte får du på skallen, det är många som tycker som du.

8:23 em  
Anonymous Anonym tycker...

flera år senare:
men även om det kanske är så att hon inte kan hantera spriten så är det väl inte lika troligt eller självklart att hon har bjudit på så mycket motstånd att det ursäktar de otäcka blåmärken hon fått? en vakt som inte kan hålla ordning på en ensam full person bättre ska kanske byta jobb. jag är helt säker på att det hade blivit samma rabalder om anna hade varit man, det här allvarligt om det är sant och det är tråkigt att ni viftar bort det bara för att hon är kvinna. vi måste våga lita på våra offentliga personer annars blir vi inte förvånade när de gör fel och då finns det stor risk att de kan sitta kvar på sina poster och i förlängningen förstöra för oss vanliga dödliga. som feminist undrar jag också om det kan vara så att man störde sig lite extra på henne just för att hon är kvinna och inte ler i onödan, till och med jag blev lite provocerad av hennes hårda framtoning först. men man vet ju inte. det finns ju också en risk att hon bara har svårt att hantera spriten och sig själv i fullt tillstånd. men det är väldigt många nu som tror sig veta väldigt mycket om stockholms krogliv och dess vakter, och det underliga är att de som hårdast försvarar vakten antagligen själva inte har varit ute i stockholms krogliv på ett bra tag. mamselamsen, när var du senast ute i stockholm och svängde de lurviga? och när du isåfall var ute, tror du man behandlar dig lika som man behandlar en yngre kvinna? vad får dig att tro att du ser mer än annas jämnåriga, som kanske rör sig i den här miljön varje vecka (vad man än må tycka om det)? många vakter är svin men så länge man håller sig undan och ler vackert behöver man nödvändigtvis inte märka det. när får vi höra en stockholmsvakt ärligt hålla med och vilja förändra det många upplever som en sanning? så länge ingen av vakterna själva säger ifrån håller ju de alla med om att den hårda stämningen är bra. och då kan vi vänta oss fler dödsskjutningar i entreerna och fler misshandlade krogbesökare. anna sjödin har ju till och med fått skäll för hennes "dåliga omdöme" att gå till en krog med "ökänt rykte", när siffrorna visar att crazy horse ligger ganska långt ner i anmälningar-ligan (tror jag läste detta i DN) - bara det visar tydligt hur lite kritikerna vet om situationen runt omkring. Är det ingen av er som tycker det är skumt att servitrisen som också har anmält om det var anna eller hennes kompis, har ett förhållande med en annan vakt på stället? Vi kan spekula och skylla hur mycket vi vill men de enda som vet vad som faktiskt har hänt är anna och vakten. Skulle det visa sig att anna har farit med osanning blir det förhoppningsvis "rasning" i kvällstidningarna och jag hoppas isåfall hon inser vilken björntjänst hon har gjort för alla tjejer som blir antastade och utnyttjade i kroglivet, för att sen inte bli trodda för att de har varit för berusade eller klätt sig fel eller får höra att så går det när man är kaxig.

12:35 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka