.

Mamselamsen

tisdag, januari 31, 2006

Det finns så mycket medel....

och jag har också ett.

Det finns som alla vet sömnmedel... men jag har världens bästa vaknamedel.

När väckarklockan ringer.... upp inom en en sekund... på med datorn... tänd alla lampor som finns, så hjärnan fattar att det är dag (även om det är mörkt ute)... hasa ut i köket... häll upp det sista av gårdagens kaffe (jättechock för magen)... liten liten torr brödbit... en cig på stående fot under köksfläkten... under tiden läser man reklambladet från Josefssons om att man kan låna en massa pengar för "bara" 34%.... in på muggen och "pudra näsan"....till datorn och surfa runt en stund.... gå in på Blogger och försökt komma på något att skriva.

Och tänk så bra det blev. Här sitter jag och är klarvaken och skriver en massa världsomvälvande saker. Bra va!??

Over and out/Mamselamsen, med en katt på var sida om datorn.

5 Kommentarer:

Blogger The Female Dinousaur tycker...

Oj. Du måste ha plåtmage...! :-)

8:40 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Japp.... det har jag.... än så länge. :-)

10:04 fm  
Blogger Bloggblad tycker...

Nänänä! Mitt är mycket bättre! På med P4 för fullt på väckarradion och helst en bit bort från sängen - man måste bara upp och stänga av. Och ändå hinner man bli så irriterad att det inte går att somna om.

5:27 em  
Anonymous Anonym tycker...

20min i duschen i hett vatten sätter fart på mitt blodomlopp...

6:02 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

bloggblad: Jag tror inte går att irritera mig på morgonen... jag skulle inte märka det förrän tidigast efter tre muggar kaffe.

Josephine: Brrr.... så kallt. Duschar på kvällen.

7:49 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka