.

Mamselamsen

måndag, december 19, 2005

Oops, I did it again!

Åkte hem från kursen vid lunch, bara för att jag hade läst på ett papper att jag skulle vara på AF den 19:e. Och det var HELT rätt..... 19:e januari!!!! Tja, så nu fick jag hela eftermiddagen ledig.

Passade på att inhandla all julmat...inte grädde, grönsaker och sånt förståss. Och framför allt inte lösgodiset. Där måste ungarna vara med... det är viktiga grejor det, som inte kan överlåtas till mor.

Smart som jag var, parkerade jag utanför huset och ringde upp till Stephan som fick komma ner och bära upp allting (5 kassar och en läskback) 67 trappsteg... för jag hade ju så himla bråttom till AF. *skrattar*

Och du!!!! MaleAndro.... allt klart! Det blev lite extra "nålpengar" till dig också. Och det var ju typiskt att jag skulle till banken just idag, när det satt fjorton miljoner pensionärer där, för att plocka ut varenda sekin från kontot. Fattar inte hur de vågar gå omkring med hela pensionen på sig. Jag frågade killen i kassan om han hade något emot om jag stod utanför dörrarna och klubbade ner dom vart efter de kom ut och sno hela pensionen. Men av någon konstig anledning tycket han inte att det var någon bra idé, då det skulle bli så skräpigt utanför.

Hur som helst... nu är jag hemma och har dragit på mig världens nackspärr... kan bara titta till höger. Var kommer nackspärrar ifrån? Jag bara vaknade i morse och var högervriden.

Over and out/Mamselamsen, som ska testa dubbel dos Treo

13 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Nu igen? Först tandhygisten och nu AF??? Lova mig att du INTE tar fel på julaftonen:-)

Ta och smörj dig med Zon!

3:09 em  
Anonymous Anonym tycker...

Okej, jag tar tillbaka det jag sa om den elaka timingen. Fast dom är fortfarande korkade. LOL

3:10 em  
Blogger PGW tycker...

Jasså var det därför det var så infernaliskt mycket pensionärer ute! Fem rullatorer i bredd och så. Inte riktigt vad jag behövde idag.

3:15 em  
Blogger Bantartant tycker...

..... men är det inte så att barn och barnbarn vill ha sina julklappspengar i kontanter... bara undrar...:-)
... för det vill jag!!!

3:23 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Anne-maj: Måste nog inhandla det.
hexi: Japp... helt klart!
pgw: Jag veeeet... rena rallyt på banken.
bantartant: Mina ungar vill helst ha julklappa OCH kontanter. =)

3:49 em  
Anonymous Anonym tycker...

Nackspärr - hoppas du blir bra snart.
Kroppen är konstig. Nyss åt jag helt fridfullt lussebulla med varm choklad (depraverd som jag är!) och fem minuter senare värkte varenda tand, hela munnen plus överläppen! Måste ha blivit en mystisk elektrisk ström i munnen på något sätt. Av choklad och saffransbulle? Måste borsta tänderna direkt. Någon annan som haft konstiga reaktioner? Allergi kan det ju inte ha varit.

3:52 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Saffran och choklad kanske ingick symbios och blev Chockran. Och DET är inte bra för tänderna.

4:11 em  
Anonymous Anonym tycker...

Värmekudde, värmeflaska, varmt bad, varma gubbhänder och ett liniment, krya på dig!

Själv har jag varit på bibban idag och lånat en CD-bok med Paasilinna, det var väl du som gillade honom? Ska bli kul!

4:30 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja.... jag gillar honom. Vilken lånade du?

4:33 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tack.... tror en mugg glögg lindrar också.

6:06 em  
Blogger Helene tycker...

Om tidsmissarna - tur att du ialla fall kommer för tidigt till dina möten, det kunde varit att de ringer och undrar var du är...
En mugg glögg hjälper mot allt!

6:48 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

cykellisa. För sent kommer jag ALDRIG!!! Och jag tog en whisky istället.

7:09 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

bambi.... jag går och lägger mig med Henning Mankell istället

9:58 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka