.

Mamselamsen

måndag, december 19, 2005

God Morgon världen och tjejerna!

Om en stund bär det av mot Kalmar.... dock ej shopping! Konstigt va? *ler*

Jag ska börja på en ny kurs i "Pysslighetens Mecka" I ekonomi!!!!!! Det ska bli ytterst intressant, eftersom AF har noll-koll på vad jag kan. De har tydligen ingen aning om att jag har ett ANTAL högskolepoäng i detta och har skött bl.a. bokföringen åt två företag. Men vad tusan, säger AF "Hoppa", så replikerar jag med "Hur högt"?

För så mycket har jag lärt mig genom tiden som arbetslös/mellan två jobb att man ifrågasätter ingenting från AF eller A-kassan.... för då hotar de med att stänga av en. Så jag ler och gör som de säger.

Nu räknar jag inte med att slita ihjäl mig. Tror att det kommer att bli mycket "hemarbete". Vad tusan... handledarna vill väl också vara lediga lite innan jul.

En sak har jag i alla fall kommit underfund med som a-lös. Jag är gudabenådad som inte helt är beroende av att bara behöva leva på enbart a-kassepengar. Ni vet... jag har ju min lilla hobby... hausse och baisse och så. Och idag, kommer det att bli en strålande dag på börsen. USA gick ju upp med en halv procent igår.

"So... here we go again"... i Pysslighetens Mecka. =)

Tack o lov att det inte är en Optimistkurs.

Over and out/Mamselamsen, go´och gla´, kexchokla´.

19 Kommentarer:

Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Japp.... det ska faktiskt bli lite kul.... man kanske lär sig nått. Om inte... träffar jag ju en massa nya och kuliga människor.

7:52 fm  
Blogger Humlan tycker...

Så går det när man skriver om ekonomi! (syftar på kommentaren här ovan)

Jag undrade just om du hade skippat kursen, du pratade ju om den när vi träffades. Lite dåligt val av kursstartsvecka, tycker jag... men dom har väl fullbokat året runt, alla veckor. Hoppas att du får det trevligt och kanske något matnyttigt med dig hem!

8:06 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Ekonomi - det borde jag gå kurs i. Åtminstone hushållsekonomi. Jag är usel på det.
Typiskt att AF inte kollat att du redan har högskolepoäng i ämnet.
Ha så trevligt.
RS
kulturbloggen.com

8:06 fm  
Blogger Humlan tycker...

*skratt* Nu har du ju rensat, så då fattar väl bara du vad jag syftar på!!

8:06 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Ta det som avrostning och uppdatering och ha lite kul samtidigt. Om inte annat kan du träffa nya människor och fika mycket *ler*

Ha en fin dag på kursen!

8:20 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Du kanske träffar trevligt folk om inte annat? :) Själv ska jag till lilla Nybro en helg i jan/feb. Håll utkik efter Husmusen :D

8:32 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Spammet... ingen aning... bara klickade bort det.

Japp, jag ska ha trevligt. Man kanske t.o.m. kan blogga. =)

8:33 fm  
Anonymous Anonym tycker...

åå vad härligt ( nu tänker jag på mig självo) ser fram emot många bloggar om din kurs, minns med glädje dina inlägg under "optimist kursen".
Sen är det ju synd att den börjar när "hönsen" är på hemväg...

8:59 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Kurser är roliga, för man träffar folk. Fikar och äter gott. Ser fram emot rapporten i kväll.

Sjukt att dom inte kollade eller inongerade dina poäng. (Dom kanske vill vara förmer än en arbetsökande?)

Heja Mamsam!

9:02 fm  
Blogger Monica med yffen tycker...

Mamselamsen! Jag har hittat ett jobb till dig:

http://platsbanken.ams.se/direkt/89/051202,170090,070911,11,697889.shtml

De söker faktiskt en bloggare!

9:42 fm  
Blogger Monica med yffen tycker...

Länken blev fel. Prövar igen

http://platsbanken.ams.se/
direkt/89/051202,170090,
070911,11,697889.shtml

9:57 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Lite fel bransch för mig! =)

1:51 em  
Anonymous Anonym tycker...

Äh, man kan väl lära sig :)

1:58 em  
Blogger Monica med yffen tycker...

Det var jag som skrev ovan. Vet inte varför jag inte loggas in ibland.

1:58 em  
Anonymous Anonym tycker...

Tycker det är en genomelak tidpunkt att börja en kurs på (förvånad mig inte det minsta dock! Suck!) och superkorkat av dom att inte hålla kolla på att du faktikst redan HAR högskoleutbildning i det här. Men dom kanske vill ha dig som gratis "hjälplärare"? När jag har varit arbetslös har dom t.ex tycket att jag nog borde lära mig lite mer data på datorteket Hm... vad dom egentligen menade var nog att jag skulle gå där som deltagare för att lära handledarna mer data och var den som hjälpte alla så att handledarna kunde sitta och fika i stället. LOL

2:21 em  
Anonymous Anonym tycker...

Mamsan inne kl 1:15 PM Vad kan det betyda?

2:36 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Det betyder att jag är hemma .... redan! =)

2:42 em  
Blogger schmut tycker...

ah, jag gillar AF. om man inte visste bättre skulle man tro att det var dör alla hamnar efter ha gått 21 olika söka-jobbkurser, vill ingen ha dem så tar AF dem.

en gång när jag gick en sådan söka-jobb kurs (samtidigt som jag hade deltidsjobb, AF vill ju att man ska vara sysselsatt med riktiga grejer) så blev det upplopp. lagom innan jul, en massa trötta arbetslösa som hade längre utbildning än arbetsförmedlaren och mer arbetserfarenhet, blev tillsagda hur man skulle se ut på en intervju....goddamn, det var den roligaste eftermiddagen jag varit med om! det var nästan så jag trodde det skulle bli bullkastning.

3:19 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

schmut! Jag vet! *skrattar*

3:53 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka