.

Mamselamsen

lördag, december 17, 2005

Iiiiii..........

Om en kvart landar hon i Sverige! Då får vi se om någon här i Bloggeland hade någon gammal "limmo" som stod och skräpade och nu befinner sig på Arlanda för att eskortera henne till Centralen där Jessica väntar. =)

Det blev inget spontanshoppande idag. Bara två små julgrupper vars hyacinter jag vill ska slå ut fort som ögat, så doften sprider sig i lägenheten.
Julgrupper liten
Jag har precis pratat med "Sladdis" och hon går också som en "äggsjuk höna". Hennes dotter "fotbollsänkan", fotbollsspelaren och ett stycke barnbarn kommer också till Sverige snart. Så hon bakar och bakar och bakar och så lagar hon lite mat också. Julklappshögen till barnbarnet är gigantisk.

Jag undrar hur jag kommer att bli som mormor? Förmodligen helfjollig. *ler drömmande*

Nu har jag inte tid med datorn mer. Vi glömde alldeles bort att det var fredag igår, vilket resulterade noll "skapande" i köket. Men det tar jag igen idag.... Mörad biffstek med broccoligratäng och en massa annat.

Over and out/Mamselamsen, som VILL ha samtal från "hönsen"

8 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Jag vet hur man blir som mormor. Kollar barnkläder och leksaker och tycker att det finns så mycket nu för tiden. Och inte heller så dyrt som det var då (känns det som).

Nu förstår jag vår egen mor som fyllde kassar med barnkläder och leksaker när våra barn var små - inte sant? Kram /Tina sötsyster

4:14 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja... jag veeeet! För att inte prata om alla böcker de fick. =)

4:17 em  
Anonymous Anonym tycker...

Och alla brev med bilder och historier och hemliga språk. Åh, ibland saknar jag den tiden. /T ss

4:20 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Jag som blivit hur larvig som helst med barnbarnet, är faktiskt inte det när det kommer till presenter och julklappar. Jag vill absolut inte ha nån kärlek som grundar sig på presenter, så hon brukar sällan få några paket. Och bara ett par när det är födelsedag eller jul. Övriga släktingar tänker inte så, så det blir många paket ändå.
Jag ger hellre mer till mamman som ofta blir bortglömd med en så gosig dotter.

4:57 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag ska ge allt till min barnabran som mina egna ungar aldrig i helsike skulle få! Bl.a. ett "sockerdricketräd"

5:45 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag blir sugen på barnbarn.. Det skulle vara skönt. Att ha tre flickor är en dygnruntsjobb! Som tur är att dom växer.....

7:19 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

bambi: Javisst.... jag kan ju alltid träna på dina barn.

anne-maj: Det säger bara vips.... och så har de flyttat hemifrån.

7:44 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

OK!..... Deal!

8:56 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka