.

Mamselamsen

tisdag, november 22, 2005

Snart dags för röntgen. UPPDATERAD!

"Jaa du lilla Ebba, du vet inte vad som väntar dig idag. Först ska vi "misshandla" dig med en spruta mot kattpest och parvo (stavning?)och sen ska vi bända och vrida dig för att få en snygg bild på magen. Kanske lika bra att du är ovetandes".

Dom är så gulliga på djurkliniken här i Nybro och när jag ringer säger de alltid "Oh, är det Bettans matte". Bettan var vår golden som vi var tvungna att ta bort för snart fem år sen. Snacka om att hon har gjort intryck på dom. Det kommer nog Ebba också att göra, fast kanske inte som rollen som "världens snällaste och lugnaste". *ler*

Vi kommer säkert att få kalla in hela personalen att hålla henne, när hon ligger på röntgenbordet och spottar, fräser och vrider sig som en mask.

Förresten, har fått iväg reklamationen till SJ...skrev att jag ville ha alla pengarna tillbaka, då jag ALDRIG mer kommer att nyttja deras tjänster. Sen får vi se hur det går.

Over and out/Mamselamsen, som flyger in under köksfläkten igen för ett bloss.


Röntgen inställd!
När jag "flög" förbi soffan, tyckte jag att jag såg en liten knöl på mattan, mitt under soffbordet. Och ja, där låg ringen tillsammans med tre kulspetspennor. Förmodligen har hon petat dit pennorna efteråt, för att visa mig var ringen låg. (Hon har säkert redan berättat det för mig, men eftersom jag inte riktigt förstår idiomet kattspråk, var detta ända sättet att få mig att fatta.) Så nu är hon tagen till nåder igen.
Ringen liten
Jag avbokade hela tiden hos veterinären... även sprutan. För nu ska jag hoppa och skutta i ett par timmar och har varken lust eller tid att stuva in ett stycke avgrundsvrålande katt i transportlådan. Hon ska få "smaskensmat" HELA dagen!

"Praaaaaiiiiiise the Looooord"!

Over and out/Mamselamsen, as-kalas-glad!

26 Kommentarer:

Blogger PGW tycker...

Håller tummarna för dagens bravader ... hur håller man egentligen fast en katt? De är ju rätt små och väldigt väldigt viga!

9:59 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Det behövdes inte. *as-kalas-glad*

10:28 fm  
Blogger Jessica tycker...

Grattis! :)

10:34 fm  
Anonymous Anonym tycker...

åh, vilken lycka!!! Hoppas ni smörar riktigt för kissen nu när hon varit oskyldigt anklagad i flera dagar... strömming, kanske?

10:35 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Skönt att ringen kom till rätta i alla fall. Jo du nu saknar jag faktiskt Karin Nyqvist litegrann men det borde väl snart komma någon som stannar lite längre än några veckor tycker man.

10:35 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tack! Nä, strömming blir det inte, men ett par burkar Sheba går inte av för hackor heller.

therese! Det finns en kvinnlig läkare som heter något me dubbelnamn. Hon verkar riktigt bra OCH trevlig!

10:39 fm  
Blogger carra tycker...

Men åh så skönt för dig! Och för KISSEN, som nu slipper röntgen :) Säkert var det därför hon petade fram ringen - effektivt hot, måste jag säga. :)

10:52 fm  
Blogger schmut tycker...

hah, där ser du. katten har en liten skattgömma! ebba, inte modeikonen utan ebba, piraten!

10:57 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jag VISSTE det! Att den låg under mattan (som jag skrev från början)
:). Skönt att den är tillrätta!

10:57 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Japp.... men sinne för stylish "stuff" har hon.

11:15 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

monica! Ja...men mitt under. Jag hade bara lyft på mattorna runt om. Så lärde man sig något nytt... katter är experter på "ålning medelst hasning"

11:20 fm  
Blogger maruschka tycker...

Härligt att det löste sig...;o)

11:42 fm  
Blogger Humlan tycker...

Så Skönt!!! Både för dig, som nu är en gift kvinna igen, och för Ebba som slapp röntgen.
Men man kan ju inte låta bli och undra hur hon fick in den till mitten... (eller hur hon kom upp på översta hyllan igår eller...)

11:53 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

humlan! Jag börjar tro att hon är Ninja Turtle.

11:58 fm  
Blogger PGW tycker...

Kattskrället belönas?! Nänä, må vara att hon inte ätit upp ringen, men hon hade definitivt försnillat den!

12:53 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag har sett hur vår katt gör för att få in saker långt in under mattan. Hon lyfter hela mattan med klorna på ena tasen och boxar sedan iväg saken med den andra tassen. Det verkar som om Ebba har lärt sig samma teknik. :)

12:56 em  
Anonymous Anonym tycker...

Grattis! man har ju knappt kunnat sova! :-)

1:24 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag gillar all tacksamhet över att jag är en ärbar kvinna igen

2:43 em  
Blogger MB tycker...

Stackars Ebba....ingen fin ring att leka med längre :-)) Men tur för dig :-))

2:58 em  
Blogger Humlan tycker...

Frågan är VEM som är tacksam över att du är ärbar, och varför...

3:31 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag är nog mest tacksam över att inte behöva kontakta försäkringsbolaget.

4:11 em  
Blogger Gagga tycker...

Vilken lättnad!

6:48 em  
Anonymous Anonym tycker...

Grattis :)

8:04 em  
Anonymous Anonym tycker...

det där ovanför var jag - ibland har jag för långa fingrar för tangentbordet.

8:05 em  
Blogger The Female Dinousaur tycker...

Jag saknar min pojkvän här hemma. Undra om jag borde kolla under mattan?
Skönt att du fick tillbaka ringen på en helt naturlig väg.

9:58 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

biggis! Jag tror att du kanske borde leta efter liten knöl på täcket i sängen. Kan mycket väl vara din man som inte har stigit upp.

9:40 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka