.

Mamselamsen

måndag, november 21, 2005

Nytt besök hos doktorn...den skrattande!

Nää, min revben är inte OK än, så hon sjukskrev mig en vecka till. Jag sa till henne att efter det SKA jag vara bra/bättre... har inte tid med det här.

Denna gången fick jag en kvinnlig läkare. Här i Nybban byter vi läkare som andra byter trosor. Men den här kvinnan vill jag behålla, för det är inte varje dag man får en läkare som kan skratta. Vi skrattade gott åt min situation... eller rättare sagt, hon skrattade och jag försökte, med armen hårt tryckt mot bröstet.

Fick även reda på att jag måste få bort armen från bröstet... den kan tydligen stelna där. Så nu ska jag binda ett skärp om handleden... slänga andra änden av skärpet över en dörr och dra armen upp och ner. Snacka om att jag känner mig som en marionettdocka som står och vinkar åt...tja, den som går förbi mitt sovrum.

Har för övrigt lusletat genom "Nostalgirummet" på jakt efter min ring. Men nixpix, ingen ring där. Bara fem rum, ett kök och två toaltter kvar.

Over and out/Mamselamsen, som ska träna in en riktigt drottninglik vinkning, för framtida bruk

5 Kommentarer:

Blogger Humlan tycker...

Bra läkare ska man vara rädd om!
Nästa gång får vi träffas på någon allmän plats, där du kan vinka här-är-jag till alla, då har du ju tränat...

2:30 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jajamensan!!!

2:32 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja!

2:57 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jo jag håller med dig om att man får byta läkare här, har varit på vårdcentralen 3 ggr nu på kort tid och olika läkare varje gång men i dag tivlade jag starkt på om den jag gick till verkligen var läkare men det är kanske jag som är lite gnällig...måste få vara det med ibland :-)

4:00 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

therese. Det är ju tusan att Karin har flyttat.

8:16 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka