.

Mamselamsen

söndag, november 20, 2005

Äntligen.....

hemma i mitt lilla hem, där hemma i hemmets lugna vrå, hemma i Nybro. Borta bra men hemma bäst, det är inget snack om saken.

Inget särskilt hände på vägen hem. Inte den minsta lilla försening att få gnälla över... jag blev djupt förvånad. Eller jo, lite hade jag att titta på. Ett fyllo som satt och hinkade öl och skrämde slag på tonårstjejer. Men inte värre än att de satt kvar.

Jag förspillde tid också... och då menar jag verkligen förspillde... på en bok där Linda Skugge har skrivit på framsidan: "Den uppmanar alla unga brudar att ta det dom vill ha, med järngrepp. Jag blir superpeppad". Boken jag menar heter "Busenkelt, så blev jag framgångsrik" av Charlotta Gustavsson.
Jag började med att sluka boken, i ungefär 40 sidor. De nästa 60 sidorna skummade jag och de sista 65 struntade jag i. Vilket jäkla skit! Hon säger att hon peppar tjejer till att ta för sig. Det enda jag uppfattade i boken var en sorts "Lionsklubb" = klubb för inbördes beundran och den enda medlemmen här var Charlotta själv.

Hon i princip uppmanar tjejer till att INTE utbilda sig och berättar hon enbart om sin egen förträfflighet. Nä, den här boken skulle jag inte sätta i händerna på mina tonårsdöttrar. Vilken tur att de är förbi detta stadium.

Over and out/Mamselamsen helt "anonym" igen =)

3 Kommentarer:

Blogger PGW tycker...

Jag var också lite fundersam över den här boken. Om man nu inte är en sådan där superkvinna som hon framställer sig själv som, så kan man nog känna sig lite nedklubbad av boken. Eller rycka på axlarna åt den. Jag tror inte det var meningen med den?

7:47 em  
Blogger Humlan tycker...

Jag har inte läst boken, men jag har läst och hört OM boken. Du bekräftar helt min bild av den. Vad det är trevligt att få sina fördommar bekräftade! *S*

Så skönt att resan hem gick bra. Det hade väl strulat så att det räckte!

7:55 em  
Anonymous Anonym tycker...

Undrar varför hon blev kickad från Veckorevyn och gör ett totalpinsamt program på tv, om hon är sådär otroligt duktig som hon beskriver sig som i boken, hihi.

12:05 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka