.

Mamselamsen

torsdag, november 17, 2005

Ohhh.. vad det retar mig, att jag inte kan hitta ringen.

På Djursjukhuset i Läckeby, sa dom att det i princip var omöjligt för en katt att svälja en ring, då kattor har en sådan stark kräkreflex.

Jaa, då handlar det bara om att införskaffa en metalldetektor och gå över lägenheten. Men det tar vi en annan dag. Den finns ju här nånstans i alla fall.

Nu ska jag göra mig redo för trippen till "Sveriges framsida"... för det är väl Stockholm och inte Göteborg?

Over and out/Mamselamsen, "the Globetrotter"

17 Kommentarer:

Blogger PGW tycker...

Ebba har iofs många talanger, hon kanske kan svälja ringar också. Det är ju mer än en gång veterinärer tittat på min hund och sagt "så där ska han ju inte göra/reagera". Djur är kreativa, mer kreativa än vad som är bra för dem. Röntga katten!

Välkommen till civilisationen snat :-)

(I stora stan utan vigselring, hur ska det här sluta ;-) )

10:08 fm  
Blogger Gagga tycker...

Oj, åker du redan idag. Själv tar jag mig inte iväg förrän i morgon. Nu ska jag en tur till kirurgen o kolla min värkande handled. Sen bär det iväg till veterinären med Åke o Fritte. KASTRERING! Huuuuu... I morgon jobbar jag järnet på skolan o sen VIPS åker jag till Sthlm. Jippi!
Ser fram emot vårt möte! Trevlig resa!

10:10 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jaa... det ska bli så himla kul att träffa alla virtuella personer in live.

10:21 fm  
Blogger carra tycker...

Ha det så superkul nu i Stockholm! Jag kommer att nogsamt scanna riksnyheterna efter rapporter om en lössläppt, guldig Mamselams framfart! :)

10:44 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

*skrattar*

10:50 fm  
Blogger X tycker...

Men snälla Mamselamsen - vad är det frågan om? Ska inte Millan få ett grattisinlägg på din blogg?! ;P

11:27 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Fick ni röntgat Ebba?

Hoppas du hittar ringen och självklart är Göteborg framsidan för när du kommer från havet är det ju vi som har första hamnen *ler*

11:50 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Frågar också: röntgade de katten? :o

12:16 em  
Blogger MB tycker...

Marmelad: Ah...det förklarar lukten i Europa....men är det artigt av Sverige att vända baken till? "garv"

1:04 em  
Blogger hanna tycker...

Alltså. Det här har inte med ämnet alls att göra, men jag har hittat ett par stövlar åt dig!

http://www.asos.com/pgeproduct.aspx?iid=37617

1:36 em  
Anonymous Anonym tycker...

klart katten kan svälja en ring, sicka dumheter, med lite vilja och envishet går allt och hon verkar ju ha båda delar det lilla livet!

Vare sig vi s-holmare är "röven" eller "nyllet" är här skönt att bo.

2:14 em  
Anonymous Anonym tycker...

Öst-väst,fram eller bak,efter 20 år på västkusten tycker jag fortfarande att norrlandskusten är bäst! So what... Ha så kul i Sthlm och glöm inte att rapportera till oss andra =)

7:29 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Om du tar med en metalldektektor hem från storstan kan du stanna här på hemvägen och leta efter mina guldörhängen som jag gömt någongång...

För många år sen gömde jag mina andra smycken väldigt väl när vi skulle på semester. Letade i minst 3 år innan jag hittade dom i en gammal albylask med knappnålar... Örhängena ligger inte där i alla fall, har kollat!

9:14 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Förresten gagga - vem är Åke?

9:14 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Glöm inte kameran!!!!

10:19 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag har sett länkar till din blogg här och där så slutligen gav jag efter för att stilla min nyfikenhet och tittade in. Jag blev inte besviken, jag har tom röstat på dig på bloggtoppen. Hoppas du får det trevligt här uppe i stakka, jag ser fram emot jätte- jätte- jättelånga berättelser om dina äventyr...

6:39 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Mamsen läs din mail är du rar

8:03 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka