.

Mamselamsen

onsdag, november 16, 2005

Ett par tre glas vin senare.

Jag har varit och firat Sveti Djordje.... bara så Ni vet det. Djordje är "Sladdis" familjs speciella helgon.

Och detta firande består i att bryta bröd, hälla vin på och ett tänt ljus. Och när detta speciella ljus är tänt, måste karlarna...åtminstånde nån av dom hela tiden stå upp. Sen drack vi en slurk vin ur ett glas som gick runt... för hälsa och välgång. (Tycker att jag redan känner mig bättre)

Sen.... sen började en av de största matorgier jag varit med om. Öhhh.... jag kan inte röra mig nu... har knäppt upp alla knappar som finns på mig... hjälper inte. Måste vara skinnet på magen som blivit för litet.

Det var mycket trevligt och mycket mystiskt... OCH en stor ära att få bli inbjuden till denna famijehögtid.

Over and out/Mamselamsen, som trodde att de sa svettig George.

8 Kommentarer:

Blogger Humlan tycker...

Då har du extra energi till att springa i affärer på fredag, det var väl det som stod på programmet då?

6:40 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Japp!

6:43 em  
Blogger MB tycker...

Svettig George...är det ngt ryskt firande??? Låter himla kul...vin är alltid nyttigt mamsen :-) Man blir glad iaf....

7:32 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Nej dom är från forna Joguslavien.

8:26 em  
Blogger anna tycker...

ja du missade ju vinet igår så det är ju bara att flytta det till idag....

8:35 em  
Anonymous Anonym tycker...

In vino veritas!

9:01 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

lennart! Nja.. jag vet inte det precis. Jag brukar bara prata en massa skit när jag får vin i mig.
Sanning eller inte... kul är det.

9:13 em  
Blogger Mikusagi tycker...

Jag tror jag såg något liknande på någon film i skolan... men jag är inte säker.

10:23 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka