.

Mamselamsen

tisdag, november 15, 2005

Ibland är jag ett sånt dj...la"smart-ass"

Skulle vara lite pysslig idag och smörja in en av bänkskivorna i köket med ekolja. På flaskan stod det att man INTE fick kasta trasorna efteråt, för då skulle de kunna fatta eld. Och vad tror Ni jag gör istället? Jo, jag slänger in dom i kakelugnen (den som ryker in) och tänder eld på dessa oljeindränkta trasor. Röken väller ut och jag min idiot försöker släcka elden med vatten från blomsprutan = det blir Lutzendimma i hela lägenheten.

Förmodligen producerade dessa trasor något jäkligt giftigt, för jag blev illamående och Ebba har varit väldigt lugn sen dess.

Tycka gärna synd om Ebba.... men f..n inte om mig!

Over and out/Mamseklanten... igen!

11 Kommentarer:

Blogger anna tycker...

Brandanna kunde berättat det för dig innan.....och att du borde släckt med skum eller pulver istället.....det finns såna kurser man kan gå i brandsäkerhet, räddningstjänsten brukar hålla i det, jag rekommenderar en till dig....plus syrgas just nu till både digoch ebba....maj gad.....

4:49 em  
Blogger Lyckliga Grodan tycker...

hej och hå.. lilla mamsen.. ibland är du snabbare än din hjärna.. som ändå är både snabb och vass.. du kanske är en iller...

4:56 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

anna! Jag har vädrat ut allt...Ska aldrig göra så igen..... L O V A R !!!

Grodan. Vet inte säkert vad som är snabbt just nu. Men hjärnan är det INTE.

4:58 em  
Anonymous Anonym tycker...

ta en stänkare vetja!
Stackars stackars lilla Ebba

5:38 em  
Anonymous Anonym tycker...

Vad kan jag säga? Man lär sig alltid något nytt, kanske?
Jag har gjort ungefär samma sak. Slängde trasor indränkta med linolja i hinken under diskbänken... En stund senare då jag öppnade för att slänga något annat möttes jag av en liten rökpelare.

5:55 em  
Blogger Humlan tycker...

Ett farligt liv du lever! Är det alltid lika spännande och farofyllt?

6:27 em  
Blogger Batbut tycker...

Varför blir jag inte förvånad? Fast än konstigare, varför känner jag att det är helt logiskt att göra som Du gjorde? Undrar om det säger ngt om mig.... Mamse, ska vi bilda ny klubb? KA klubben?

6:44 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Håhåjaja.... säger jag bara.
KA-klubben. Är inte jag hedermedlem där.

6:57 em  
Anonymous Anonym tycker...

Låter precis som något som jag skulle kunna göra. Å andra sidan är jag försiktig och kollar att spis och sådant är avstängt innan jag går, men inte innan jag går och lägger mig.

Åsa, zyrenna@zyrenna.com, http://zyrenna.webblogg.se/

7:00 em  
Blogger MB tycker...

Precis mina takter Mamsen.....:-))

7:39 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag har förstått det. *ler*

8:17 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka