.

Mamselamsen

tisdag, november 15, 2005

Årets största "cat-fight" är i annalkande.

Norsk skogskatt.

-"Lugn och behaglig". *skrattar* Hon vet nog inte om det.
-"Slutar växa i 4-5 årsåldern". Jaha... då får man alltså flytta till något större snart. Fortsätter hon i den här takten, kommer hon att anta måtten av muterad tiger i slutet av året.
-"Smidig trots sin storlek". Säg det till alla blommor, som efter sina fall till golvet, idag lever ett liv som "grönsak"
-Tycker om att klättra". Jo tack. Det vet både gardiner, älgar och mina ben.
-"Svansen är som en plym". Helt rätt. Halva Ebba är svans.
-"Har lätt att umgås med andra kattor och hundar". Vi får se...vi får se, när Jessica kommer med Sessa i jul. Jag tror, att antingen lägger sig bara Ebba på Sessa, för att sätta henne på plats, eller så slukar hon henne med hull och hår.

Här är kombatanterna i årets kommande "cat-fight"
Sessa liten
Sessa (4 år) visar klorna.
Lilla stycket liten
Ebba (20 veckor) planerar strategin.

Men vad ingen av dom vet... är att alla katters fasa, kommer även hon att dyka upp. Camilla!! Ingen kan "pina" kattor med kloklippning som hon. Och ingen kan "hysta" med kattor som hon. Ingen kan blurra på magen som hon. So beware, girls!

Over and out/Mamselamsen, som kommer att staga upp julgranen i taket

6 Kommentarer:

Blogger Humlan tycker...

Ursäkta... men vad gör man när man hystar katter???
Men ni kan nog få en livfull jul... att fästa julgranen i taket låter som en förutseende och klok idé...

10:34 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Hysta en katt = kasta dom upp i luften

10:53 fm  
Blogger Humlan tycker...

Men stackars små katter! Nu förstår jag varför du varnar dom...

10:56 fm  
Blogger PGW tycker...

Hmm det kommer inte att bli en lugn jul det där ...

11:01 fm  
Blogger LipglossHeaven tycker...

Det ar faktiskt inte jag som leker flygplan med katterna. Det ar Jessica. Jag bara gosar av mig eftersom jag inte har nan liten burre.
Kloklippningen...ar ju for att ni ber er...eftersom ni inte kan!!

Du far ju mig att framsta som nan lsgas djurplagare!!!

8:41 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

calua!!! Japp! Fast vi vet ju också... att du har en sjuhelsikes hand med djur.

12:18 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka