.

Mamselamsen

måndag, november 14, 2005

"Döda råttor", finns dom?

Jaa, det gör dom! Varje morgon har jag en i munnen. (Jag tror inte att jag är ensam)

När jag sen stoppar in eltandborsten och vispar runt, upplöses denna "råtta" till små beståndsdelar... ja, faktiskt ända ner till atomer, vilka sedemera spottas ut i handfatet och förpassas till avloppssystemet. Borta!!!

M E N!

Likt förbaskat, vaknar jag nästa morgon med samma jäkla råtta i munnen. Hur fasiken kan det gå till? Jag har en teori!!!!!!!!

Jag tror att det sker en massa kemiska och utomjordiska reaktioner i avloppssystemet och de där atomerna drar ihop sig till molekyler, som sen klistrar ihop sig till en ytterst levande råtta igen. Denna råtta, tar sig på natten upp genom toastolen och tassar tyst in i mitt sovrum. Där står den sen och väntar på att jag ska glipa lite på mungipan.... och snabb som en vessla kastar den sig in, bara för att lägga sig ner och självdö.

Ja, så är det! Funderar på att låna lite silvertejp av Batbut och täppa till truten på mig.

Men som den empatiska människa jag är, kan jag ju tycka att den där råttan har ett förfärligt meningslöst liv.

Over and out/Mamseflumman

8 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Tror du råttan möjligen har spanska släktingar som gör likadant???? :-)

2:23 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

sandra!!!! Dom är äckel-puttar!

alex! Ja det gör det. Dom kallas råttitos.

2:26 em  
Blogger Batbut tycker...

då måste jag vara hollywood personifierat. vaknar vacker som en dag, klara pigga ögon, väldoftande med en fräsch andredräkt. Trippar på lätta fötter ut i köket, iklädd min neglige. Dricker en kopp kaffe innan jag ömsint väcker resten av familjen med ett mjuk "godmorgon älsklingar, en ny vacker dag har kommit"



typ not!

2:43 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja, och så finns det dom som ljuger sig gröna också. =)

2:54 em  
Blogger PGW tycker...

Jag har fått lära mig att det är Dieselmannen som är skydlig till allt. Han häller diesel i munnen på folk, i synnerhet på söndagmornar. Han producerar även disk och dammråttor. Han är bergis skyldig till dina råttor också, han är lömsk dieselmannen.

4:17 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ahaaaa...

4:34 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Men hur hinner din råtta ändå upp mig på natten? Tar den E22 i full speed?

Sandra: Det där har jag grubblat många gånger på. Dom går inte ens upp och pinkar först!

7:04 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja, man kan ju bara spekulera... med tanke på att den DÖR hos mig varje natt.

7:10 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka