.

Mamselamsen

måndag, november 14, 2005

Dagens citat... eller nått.

"Saliga äro de givna, ty de skola få ännu mer"

Jajamensan! Jag har fått ännu mer. Inte nog med att jag har ont i de förb...de revbenen. Jag har fått ont i axlar, armar och rygg också. Förmodligen på grund av min icke helt stolta hållning.

Jag är så krum, så i dagens läge är jag nog inte längre än en och fyrtiosju. Når knappt upp för att plocka ut en kaffekopp ur skåpet. Ge mig lösnäsa och en käpp, och jag förvandlas till en praktfull Pomperipossa.

Måste nog kontakta läkaren (han, den coola) för att fråga hur fasen jag ska göra, så jag blir av med spänningsvärken i alla fall.

Over and out/Mamselamsen, som knappt når upp till tangentbordet.

6 Kommentarer:

Blogger Ilva tycker...

ojoj, strackbank ar mitt forslag...

10:39 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja, eller avlivning! =)

10:43 fm  
Blogger Morgondimma tycker...

Värmedyna, soffa, filt och en man som springer med choklad, godis och blanka tidningar. Och en och annan Ibumetin.

10:50 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ompyssling och värktabletter blir nog ett måste, även om jag är en stor motståndare till det sistnämnda.

10:54 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Muskelavslappnande voltaren gel. Värmekudde. Varmt bad. Mjuk massage... chokladpraliner...

11:10 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag ska (under protest) ringa till doktorn idag och beställa värktabletter.

11:13 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka