.

Mamselamsen

lördag, november 12, 2005

Apropå bloggar!

Har suttit och surfat runt på en del bloggar här ikväll. Jag har nu bestämt mig för att plocka bort en från min favoritlista. En super-kulturell blogg, där det diskuteras långt och länge om olika personer. Och för det mesta tycker alla lika. Många och långa kommentarer. När sen lilla jag, lägger ett kort inlägg... för det mesta en fråga, ignoreras jag totalt.

Är det sådana bloggare som kallar sig "Bloggeliten"?

I så fall vill jag väldigt gärna vara oelitistisk.

Over and out/Mamselamsen, oelitistisk och oelastisk

24 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Håller med du! Surt sa räven,,, eller?

3:26 fm  
Blogger anna tycker...

Jag kände mig lugn.....eller? Hmm, nu blev jag helt plötsligt osäker, men sen kom jag på att jag inte skriver långa smarta inlägg....;)

4:01 fm  
Blogger Jenny tycker...

Blogg eliten?? Det är ju vi som är den! Vi som kommer hit och trivs och hygger oss hos dig. Finns det andra menar du? ;-)
Gillade dit pussel skarpt, ibland är det kul att få ett ansikte till alla guldinlägg.

6:16 fm  
Anonymous Anonym tycker...

håller med - bloggare som ignorerar en är inget att ha. dom försvinner också från min lista!

8:15 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

rita! Jaaaaa... tycker inte om att bli totalignonrerad.=)
anna! Inte du! Jag menar att kommentarern är milslnga.
Jenny! I så fall tillhör vi typ "dansbandseliten". *skrattar*
sara! Skönt att höra.

Nä, nu ska jag ta och uppvakta mina barn far!

9:19 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

anna! Menar kommentarerna och milslånga. (Har inte formaterat hjärnan för dagen)

9:20 fm  
Blogger PGW tycker...

Skippa pretto-bloggen och håll dig till oss tjattriga hygglos istället :-) Vi bloggar för att det är kul, inget annat!

9:37 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Äsch, skit i snobbarna och baka lite skorpor du med, det gör susen för humöret! Hoppas du mår bättre snart med revbenen!

9:37 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

KONKLUSION! Som jag skrivit förut... jag gillar människor som inte gör sig mer mäskvärdiga än dom är. Helt enkelt "vanliga" människor.

10:01 fm  
Blogger Batbut tycker...

Kära Mamselamsen, har förstått att Du egenhändigt tagit det självsvådliga beslutet att ta bort en seriös, kulturell och lärorik blogg från Din lista pga att vederbörande inte haft möjlighet att inom tillbörlig tid besvara Dina kommentarer på ett av Dig uppskattat sätt, vilket inte ligger i linje med de riktlinjer som utformats av seriösa och proffessionella bloggare utformat, och förhoppningsvis inser Du allvaret i denna oerhört provokativa, lättsinniga och pubertala aktivitet vilket får förmodas orsakats av fördunklat omdöme pga värkande revben.
Mvh
Ordförande i Seriösa Bloggares Etikråd

10:11 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

batbut! Jag ser verkligen fram till och träffa dig på lördag...kan du vara knäppare än jag?
*skrattar lite försiktigt*

11:12 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Men varför ignorerar de dig då??? kan de inte svara på dina frågor???

11:15 fm  
Blogger Batbut tycker...

Mamselamsen, jag är inte riktigt klok. Häll sedan lite alkohol i mig så blir jag helt lost. Funderar starkt på att ta upp konkurrensen med Grabbarna i Hallå Sweden. Jag kan prata ohejdat om ingenting hur länge som helst. Och skriva också, om ingenting. Lååånga sidor. Tror man kan kalla det för verbal diarée

11:18 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Det finns "ignorerare" i alla världar - inom alla skikt. Se bara om en "för snygg" mamma som är "för snyggt" klädd dyker upp på fotbollsträningen...hon blir förmodligen ignorerad. Likväl som det finns bloggare som bara svarar på kommentarer från andra bloggare som använder samma kod/språk. Dessvärre är det så...det är verkligheten varje dag. Därmed tycker jag dock inte att det är ok. Absolut INTE. Allt sådant bör motverkas och jag hade gjort som du...strukit bloggen

11:21 fm  
Blogger Bloggblad tycker...

Oj - nu förstår jag att det är Batbut som åkt ut....:) Var annars rädd att det var min djupa invecklade och seriösa blogg som låg i papperskorgen...

Jag lever ett så allvarsamt liv att jag undviker alla tunga bloggar - dessutom har jag ingen övertro på att man kan förändra världen genom sin blogg.

Dom som inte svarar på inlägg eller är ett dyft intresserade av se vem som lägger in - dom struntar jag också i. Jag vill ha gensvar, annars får det va'. Hittar ibland bloggar med 0 kommentarer på allting och beundrar dom som ids hålla på och skriva för sig själva.
Mina pappersdagböcker skriver jag för mig själv - okommenterade och ocensurerade - men blogg... näe, där vill jag ha svar.

11:25 fm  
Blogger Batbut tycker...

Bloggis, vad menar Du? I do not understand. Snälla förklara...*S*

11:32 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Hon menar att ordförande i detta Etiska råd, borde kastas i papperskorgen och stampas på. Men vi vågar inte, med tanke på att vi för evigt skulle fastna med fötterna i denna klistriga silvertejpen.

Så du FÅR vara kvar!

12:13 em  
Blogger Batbut tycker...

Tack Mamse. If you can't win them with love, try fear! Mitt nya motto! *s*

12:17 em  
Blogger Lyckliga Grodan tycker...

jag gillar att vara ett tjattrigt hygglo.. kan man trycka upp visitkort tro?

Lyckliga Grodan
Tjattrigt Hygglo..

hur snyggt och coolt är inte det då?

(för det var väl inte min elit-blogg som du strukit?)

1:27 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag pratar om "väl-kultiverade", inte "väl-tjattrande". =)

1:34 em  
Blogger Cornelia tycker...

Jag tycker bättre om pladderhygglos än prettobloggar, får man aldrig nån respons tröttnar man ju. Jag ser verkligen fram emot att se vem som är knäppast på lördag.

7:10 em  
Blogger Batbut tycker...

Cornelia, jag tror Mamse. Vad tror Du? Jag är nog klokast, iaf enligt egen utsago. Sansad och förnuftig *s*

7:37 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

JAG? Jag är lugn, sansad och väldigt tillbakadragen.

7:47 em  
Anonymous Anonym tycker...

Right, frågor ska besvaras, no questions about it.

10:48 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka