.

Mamselamsen

lördag, november 12, 2005

Snälla nån... förklara!

Fredagspysslet genomfördes och inmundigades igår. Mysigt så länge det varade!
Godis liten
Sockerfritt smågodis, smakades det på INNAN maten. Ja, vi åt faktiskt upp alltihop... plus en påse "Gott och blandat".
Mys pys liten
De yttre förutsättningarna blev OK. Här är vi inte så kitsliga... här dukar vi bland symaskiner och liknande.
Piccata liten
Piccatan blev väl rätt OK. (Ilva! Ska den se ut så här?)
Tomatsås liten
Så kommer vi till tomatsåsen! Varför... jag bara frågar varför, måste saker som jag tillagar med tomat, alltid se ut som något radioaktivt som grävts fram ur Tjernobyl?

Efter allt mys-pys, spenderade min älskade make sin kväll på toa med ett kolossalt magknip. Han kom ut runt midnatt och kröp i säng, så jag har inte frågat om orsaken än.

Over and out/Mamselamsen, förmodligen en presumtiv massmördare.

15 Kommentarer:

Blogger Ilva tycker...

Svart att avgora sa har pa avstand, lite suddigt foto... Ang. tomatsasen, vad anvander du dig av for form av tomat?
O du, sockerfritt godis o ditto tuggummin har i allafall har varningstexten att om man ater mycket sa kan det ha en laxerande effekt...sa skulle det kanske kunna vara det?? MYCKET battre att kota naturligt socker men mindre av det!

9:07 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Konserverade tomater. MEN... jag kunde ju inte låta bli att hälla i lite grädde.

Ha!! Det var det sockerfria godiset som var orsaken. TACK!!!!! =)

9:09 fm  
Blogger Ilva tycker...

det var sa lite, vad gor man inte for att radda din heder? O piccatan ser nog ut som den skall tycker jag efter narmare studier!

9:11 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

ilva! T A C K ! Jag ska bjuda dig på Korv Stroganoff när du har vägarna förbi!

9:17 fm  
Blogger Ilva tycker...

var var det du sa att du bodde? Korpilombolo??

9:25 fm  
Blogger Lyckliga Grodan tycker...

stackars karl.. de där sockerfria godisarna aktar jag mig för.. bara konstgjort skit i dem.. bättre med äkta skit..

9:30 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Grodan! Har förstått det nu! Aaaaldrig mer!

9:40 fm  
Blogger Bloggblad tycker...

Vad är en piccata? Toccata vet jag, fuga också, och det går inte att äta nåt av'et. Det här ser inte heller ut som om det går att äta...

11:03 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

bloggblad! *skrattar* Man tackar!!!

11:27 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

mette! ja, med symaskin och allt! =)

5:01 em  
Anonymous Anonym tycker...

Hej! Jag vet PRECIS varför din man fick tillbringa natten på toa med magknip! Det är det sockerfria godiset. Jag köpte en gång 400 gram av det på Willys och tryckte i mig alltihopa själv. Sen så hade jag så ont i magen hela natten så jag trodde nästan att jag skulle få åka till akuten... Och satt väl i stort sett på toa hela natten också... Liiiite går det att äta av godiset, men man får vara jätteförsiktig. Det är samma med Dietorelle-godis. Bättre att äta "riktigt" godis fast lite mindre...

12:22 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

bim! Har förstått det nu. *pustar ut* Trodde för ett ögonblick, att det var min mat. =)

9:23 fm  
Anonymous Anonym tycker...

*Skrattar* Ja, det var ju tur att det inte var din mat då!

9:56 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Vad mysigt ni har det! Jag tror jag har ett exakt likadant matbord! Från Jysk? Ett helvete att banka ihop? ;)

10:52 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

lindisen! Kolla i oktober hos mig. Jag har en hel fotoföljetong om det, kryddat med de mest gruvliga svordomar.

8:23 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka