.

Mamselamsen

fredag, november 11, 2005

375 spänn i sjön.

För en tid sedan fick jag den idiotiska idén att jag skulle byta creme. Ville handla på hemmaplan. Tyvärr har de inte Shiseido i Nybban.

Så jag tågade in i ett av parfymerierna och beskrev min ökentorra hy. Då plockade hon fram denna burken.
Skitcreme liten
Den tar bort rynkor, blodkärlsbristningar, återfettar och tillförde fukt. Fasen vet om den inte tog bort ischias också.

Verkligheten blev som TV-reklamen, där en kvinnas hy krackelerar och faller av i stora sjok. Hela ansiktet blev fnasigt. Området runt munnen blev lika "vistet" som när jag var fyra och gräsligt förkyld.

TÄNK att jag gick på det.... IGEN!

Lovar hädanefter att vara mycket osolidarisk mot Nybros parfymerier.... jag drar till Kalmar
och pungar ut med 625:- på något som funkar!!!

Over and out/Mamseflagan

8 Kommentarer:

Blogger helena tycker...

Det är riktigt, kör på sånt som funkar.
Är man van vid något och sen byter så kan huden reagera konstigt, utan att det för den skull är fel på själva krämen. Jag får finnar när jag byter rengöring t ex.
Parfymeriet borde ta in din kräm tycker jag.

10:42 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jaaaaaaaaaa.

11:04 fm  
Anonymous Anonym tycker...

gå tillbaka med den och fråga. kanske de har lite hjärta och låter dig får pengarna tillbaka.

jag köpte en ögongel på bodyshop som gav huden under mina ögon något som såg ut som brännskador...så numer håller jag mig bara till märken jag känner.

11:05 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Borde nog göra det.... när jag går ut nästa gång. Nästa gång = den dagen jag kan ha BH igen. :D

11:28 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Men Mamsen......kan inte ngn av alla bloggeländare köpa krämen åt dig och skicka......????

12:17 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

alex! *skrattar* Dream of it!

12:43 em  
Anonymous Anonym tycker...

jag menar att du skickar pengar o de köper......

12:53 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja, jag ska be Millan att köpa i USA. Halva priset!

1:04 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka