.

Mamselamsen

onsdag, november 16, 2005

Nu handlar det om att bara gilla läget... eller?

Det SNÖAR i Småland!

Öhhh.... positiv....positiv..positiv...

Snö är bra för:
- Igelkottar får ett varmt täcke
- Bra för att spara uppvärmningskostnader. Snö isolerar.
- Hundskitarna på gatorna syns inte.
- Jag får julstämning, vilket leder till att Stephan får binda mina händer på ryggen, så att jag inte rusar ner i källaren och sliter fram varenda adventsljusstake. Vilket leder till att jag försöker, och snubblar i trappan.... vilket leder till nya revben och stukade fötter... vilket leder till att jag inte kan åka till Stockholm... vilket leder till att jag inte får träffa Er.... vilket leder till att jag blir skitsur och går ut och sparkar på första bästa pensionär... vilket leder till att det blir rubriker... vilket leder till att alla stora händelser som världssvält och krig får stå tillbaka... vilket gör att stora politiska ledare känner sig förbigångna och startar ännu större krig... vilket leder till kärnvapenskrig.... vilket leder till att jorden går under.

Fattar Ni, att det faktiskt inte är så himla bra att det snöar i Nybro idag.

Over and out/Mamsemorran

8 Kommentarer:

Blogger PGW tycker...

Hm, det är nog dags att ta fram stora rullen silvertejp och tejpa fast dig bredvid älgen och kossan på väggen, så du inte ställer till något?

9:25 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Mmmmm....

9:30 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Nej, nej, inte pensinärerna, inte sparka på pensionärerna *skrattar*

Ta du fram dina ljusstakar istället och bli på gott humör!

9:39 fm  
Blogger Lyckliga Grodan tycker...

snö... mer snö..*får nåt drömskt i blicken...*

9:48 fm  
Blogger Humlan tycker...

Hoppas det har töat bort nu!

11:29 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Nä, det snöar fortfarande. Världsfreden är i fara!

11:41 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Det kan bli dyrt att sparka på någon:-(

Fick du själv ut något skadestånd förresten?

2:28 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag jobbar på det....kommer att ta tid genom alla instanser.

6:37 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka