.

Mamselamsen

måndag, november 21, 2005

Vad gör alla Stockholmare med sina mobiltelefoner?

Jag fattar inte? Nu, efter resan till Hufvudstaden slog det mig. Vad gör dom... vad har dom för grejor i sina telefoner, som inte jag har. Jag vill också ha!

Varje gång jag åkte tunnelbana, satt ALLA och pillade på sina telefoner... log... forsatte och pilla... tittade ut genom fönstret... pillade... suckade...pillade... skrattade... pillade... Det såg så himla kul ut. Snälla någon, berätta för mig, så jag kan önska mig det i julklapp, för jag vill ju också ha lika kul.

Ja ja, nu hade ju inte jag det här "kuliga", så det enda jag hade att göra var att glo på folk under mina resor. Det var då det slog mig! Fy fanken vad mycket fula fotbeklädnader det finns. Speciellt dom där låga cowboybootsen, som är så vansinnigt moderna nu. Lågklackade stövlar med gigantiskt långa tår, som utmynnar i en tipp uppåt. Alla som hade dessa långa, långa "näbbstövlar", såg ut att ha båtar på fötterna. Inte nog med att de är skitfula, de måste ju vara farliga också. Snubbelrisken måste ju vara enormt hög, med tanke på att stövlar i storlek trettiosex är minst en halv meter långa.

Det är i alla fall vad kärringen från Bystan anser.

Over and out/Mamselamsen, som gillar skor... dock inte båtar.

19 Kommentarer:

Blogger Cornelia tycker...

Jag har inte en enda rolig grej i min mobil så jag vet inte - för övrigt håller jag med dej när det gäller de spetsiga bootsen. Och har man redan stora fötter blir det ju inte bättre med sådana förlängare.

9:48 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Va? Vad gör du då, när du åker tunnelbana?

9:50 fm  
Blogger Bloggblad tycker...

Jag är djupt impregnerad av dina fina adjektiv....:)

Mobiltelefon? Ska man inte prata i dom?

11:00 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Mette! Nä... jag tror dom är jätteinne NU. Alla riktigt stylish people hade sånna.

bloggblad! Jag har börjat undra... as-kalas-gigantiskt-fenomenalt mycket.

11:07 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Här i Dubai är det samma sak -folk verkar mer eller mindre ha förhållanden med sina mobiler. Snacka om skapade behov.
Däremot börjar guskelov de spetsiga stövlarna med låga klackar försvinna :D, förra sommaren fanns de dock överallt... :( Säg till 08:orna att de är efter så kanske de byter skor, de är nog känsliga för sånt! ;)

11:22 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Nu var d ju några år sen jag gick i plugget men är inte "undra... as-kalas-gigantiskt-fenomenalt mycket" adverb..?

11:25 fm  
Blogger MB tycker...

Gud, vad det är härligt att både du och de andra är tillbaka :-))

11:25 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Henrik! Adverb? Går det att äta?
Maleandro! Japp... vardag igen. Häääärligt.

11:34 fm  
Blogger hanna tycker...

Ganska många wappar nog - det gör jag! wap.expressen.se. Eller så kan man köra sånt här...det gör jag också från och till.
http://www.expressen.se/index.jsp?a=468178

11:37 fm  
Blogger Mildamakter tycker...

Du menar sådan boots som min kompis kallar för gondoler??
De är apfula, helt klart ;o)

11:44 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

hanna! Förklarar saken. Men blir det inte skitdyrt?
Milda makter! Förmodligen. =)

11:45 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Taktfull ouppmärksamhet tror jag det är med mobilerna. Precis som att man inte ska titta på varandra i hissar. Informella regler förtråkar samhället :)

11:54 fm  
Blogger Batbut tycker...

Messar vet Du! Här i Tokstan har vi så bråttom så vi hinner inte umgås. Så då messar vi *s*. Eller surfar. Allt för att hålla oss inom vår lilla bubbla och slippa umgås *s*

12:43 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ok...jag fattar! Alla har sina skäl!

1:00 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag har ofta undrat om det är ett sätt att se lite lagom upptagen ut...
Och bootsen, ja, de är fula fula fula skulle jag ta på mig ett par såna skulle jag se ut så här: L

4:07 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Jodå, visst är de adverb när de finns i en mening, men vi ska inte krångla till det när Mamsen försöker få till det!
Om vi rycker loss dem, blir det ju ordklasser. So, let's ryck!

6:13 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Bloggblad! Du är för jäkla tolerant och flexibel. *skrattar*

8:18 em  
Blogger Mikusagi tycker...

Man kan ju titta på TV i mobilen! :cute:
Fast troligast är ju att folk läser SMS.

9:29 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag tror itne att alla stockholmare pillar med sina mobiler i tunnelbanan för att de har roligt. Det är för att de absolut inte vill titta upp. Förr var det nästan i en tidig eller bok, nu är det mobilen. För stockholmarna är det tydligen väldigt traumatiskt att behöva bli medveten om medpassagerarnas existens, än värre behöva prata med någon. Helt annorlunda i Göteborg. Där snackas det!

9:18 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka