.

Mamselamsen

måndag, november 21, 2005

Inte nog med att vi lekt "Jakten på den försvunna solitären"...

vi har även lekt "Jakten på den försvunna huliganen". I över en timme letade vi efter Ebba. Vi lockade, vi skramlade med torrfodret och vi drog roliga snören på golvet, men ingen Ebba uppenbarade sig. Jag började tro att den här lägenheten var förtrollad på något vis. Först ringen och sen katten. Dock när jag gick förbi en av mina garderober, där dörren stod på glänt, hördes ett litet pipigt jam där inifrån. Jag gick in... men ingen katt. Inte förrän jag letat igenom alla lådor och hyllor, lyfter jag blicken upp mot taket. Och vem ligger inte där och tittar ytterst intresserat ner på vad jag håller på med. EBBA förståss!!
Ebbas nya sovplats liten
Hur i Herrans namn kom hon upp dit?

Ibland tror jag att hon driver med mig... för emellanåt ser det faktiskt ut som om hon skrattar.

Over and out/Mamse-kattslaven

16 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Tänk om ringen också ligger däruppe...

7:30 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ahhhh....ska genast kolla!

7:37 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Nää!

7:40 em  
Blogger Gagga tycker...

Tjena Bruden! Nu har jag äntligen fått till ett litet inlägg på min blogg. Inte lika snabb o effektiv som du. Tack för en superrolig lördag!

8:42 em  
Blogger Batbut tycker...

Tror nog hon bråkar lite med Dig *s*. När jag var kattvakt låg den infernaliska katten på hatthyllan när jag kom hem och dök handlöst rakt ned på mig. Snacka om hjärtsnörp!

8:47 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Svärmors katt blev instängd i en garderob en hel helg, men inte var hon lessen för det. Hade ju inte fått nån mat att tömma ut heller...
Men sen levde hon pensionärsliv hos oss, och DET är ingen kul historia. Jäkla bortskämda kattskrälle som bara ville äta ost!

9:18 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Kattor!!!! *stönar*

9:20 em  
Blogger Gagga tycker...

Mamsen, har du sett så måååånga bilder det finns överallt på dig o mig ? Jag hittar fler o fler...

9:31 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jaaa.... är vi skitviktiga nu? :-)

9:34 em  
Anonymous Anonym tycker...

Of course, katter driver alltid med sina slavar! Ena riktiga slavdrivare är de! *grin*

10:16 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Mm... har alltid anat det. Nu drog hon iväg med dammvippan, som är dubbelt så stor som hon.

10:20 em  
Blogger Humlan tycker...

Tänk vad roligt hon måste ha när hon leker kurragömma med er!
Du får nog leta igenom alla garderober, alla hyllor och lådor, så att hon inte lekt gömma ring också ...

11:23 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Humlan! Kan man då fråga henne om "fågel, fisk eller mitt emellan" och få ett vettigt svar.

11:44 em  
Anonymous Anonym tycker...

...............en GUL väska????!!! Inte en GULDväska????!!!!!
Vad har hänt?

9:21 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

fröken eller Herrn! Jag har ALLA färger. *skrattar*

9:29 fm  
Blogger maruschka tycker...

...ser ut som?...De SKRATTAR åt oss hela tiden!...*ler*

11:44 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka