.

Mamselamsen

onsdag, november 23, 2005

Saker kommer och går.

Det slog mig förut, när jag stod och fuskrökte under köksfläkten. Förr hade Stephan och jag säkert femton askkoppar. Idag har vi två... en i kristall och en som nog egentligen är en liten skål... men Jessica har drejat den sistnämnda, så vi vill använda den varje dag.

Tänk vad mycket grejor som försvunnit de sista 10-30 åren. Dom där hemska dupliceringsapparaterna, som levde sitt egna liv och man var alltid blåfärgad när man till slut fick ut de färdiga kopiorna.

Kamera med vanlig film är på väg att utrotas. Kassetradiospelare.....och en massa annat, som jag inte kommer på just nu. Fast jag undrar om inte faxen är på väg att försvinna ut i det blå också.

Mer? Nä... kommer inte på något mer just nu, men det måste ju finnas massor.

Over and out/Mamselamsen, ganska nyvaken *skäms*

5 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

hahhahaha.. jag kommer ihåg mitt första tv-spel med två vita streck som spelade 'tennis' med en vit boll över ett annat streck från höger till vänster, från vänster till höger och det lät 'ping'...

10:51 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

monica! Vi hade också ett sånt. Men vi var så korkade att vi slängde det. Det är värt pengar idag.

mette! Självklart videon.

11:00 fm  
Blogger ninni tycker...

Axelvaddar. De har försvunnit. Minns 80-talet med skräckblandad förtjusning.

10:01 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

ninni! Dom kommer tillbaka...tro mig!

10:19 em  
Anonymous Anonym tycker...

Neeeeej! Iiiiiinte axelvaddarna!!!
Har skrivit det förut nånstans i kommentarerna i den här bloggen. Och jag upprepar: Absoluuuut inte axelvaddar mer! Någonsin!

1:24 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka