.

Mamselamsen

tisdag, november 22, 2005

"Cat on fire"!! UPPDATERAD!

I det här huset har man aldrig tråkigt må jag säga. Ena sekunden sitter man i godan ro och slår in julklappar, i nästa sveper det förbi en brinnande katt.
Cat on fire liten
Jag kan berätta att Ebbas svans inte är så himla magnifik längre. Men annars ingen större skada... eller jo... hennes gigantiska ego har nog fått sig en törn.

Over and out/Mamselamsen, som nu släckt ljusbrickan på bordet.

Uppdaterad 17.10
Här kan man bokstavligen säga att det osar katt! Fanken vad det luktar! Men å andra sidan om man tittar på bilderna av Ebba under julklappsinslagningen, så tror jag ingen är förvånad över att hon tog eld.
Galning liten
Att göra vackra rosetter vid köksbordet, kunde jag glömma. Fick stå vid en bänk i köket och krylla banden, för dit upp kommer hon inte.... än.
Snören liten
Men till slut fick jag till det. Jiiihaaa.... jag är på gång med julklappar. Oh... så roligt!
Paket liten

Over and out/Mamsemorsan

18 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Oj oj, det där hade kunnat gått illa. Alla mina katter får vara ÖVERALLT här i hemmet, utom på ett ställe, det är vardagsrumsbordet, för där har jag alltid tända ljus! Det tog många fy, och knuffar ner, men dom lärde sej rätt så fort!
Det går att "fostra" katter, och det bör man göra för deras skull!

4:17 em  
Anonymous Anonym tycker...

PS, när jag lagat mat och plattorna fortfarande är varma, ställer jag alltid dit en kastrull på plattan tills den kallnat. Min stora fasa är att dom hoppar rakt upp på en varm platta! DS

4:19 em  
Blogger Humlan tycker...

Men stackars lille misse! Men vi får väl hoppas att "bränd katt skyr eld", så att det inte händer igen.
Du får väl försöka fostra henne, som Rita. Risken är väl annars att hon springer runt och tuttar eld på hela huset innan ni får tag på henne.

Men du har rätt, tråkigt har ni inte!

4:20 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Jag skulle nog inte våga lita på en katt. Minns inte om eldade ljus när vi hade pensionärskatten efter svärmor.
Men ett hus här i krokarna brann ner till grunden pga katt+ljus.

4:38 em  
Blogger MB tycker...

éller så får du göra som vi...vakta ljusen eller vara utan....lite tufft när man är ljusoholic som jag....och du också tydligen :-)

4:41 em  
Blogger Morgondimma tycker...

Jag kör med ljuslyktor, då går små kissenosar och dito svansar säkra och mysfaktorn blir hög ändå.

4:43 em  
Blogger carra tycker...

Egads, hur väl känner man inte igen *det*!! Vet inte hur många gånger Aramis har lagt svansen rakt över en ljuslykta eller dylikt! Fort går det också, vips är han där och "svansar" sig *mutter* För att inte tala om att han heller aldrig lär sig att man inte ska stoppa ned nosen i en ljuslykta... han låtsas som att han inget har gjort, men de "krusiga" morrhåren avslöjar honom ;)

(Ja, jag har en ouppfostrad katt ;))

4:52 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Min katt är inte ouppfostrad, hon är bara lite galen, min lilla Ebba.

5:28 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Japp, och det är bara början! :-)

5:34 em  
Blogger Humlan tycker...

Åh, va fina paket... jag vill också!
Äälskar att slå in fina paket och försöka göra dom lite personliga.
Men eftersom jag ska frakta dem till annan stad, så får inslagningen vänta. Jag vill INTE ge bort tilltryckta, tilltufsade paket med platta rosetter/ dekorationer.

5:46 em  
Blogger Terése tycker...

Oj, stackars lilla Ebba! Men paketen blev tjusiga!

6:30 em  
Blogger PGW tycker...

Har katten ingen självbevarelsedrift??

Blomspruta är jättebra metod när man fostrar katter och hundar ... lovar ...

6:47 em  
Blogger helena tycker...

Vilken start!
Jag håller fortfarande på med de där jädrans små paketen till adventskalendern.

6:54 em  
Anonymous Anonym tycker...

Stackars lilla Ebba! =^..^=

Här (med fyra lurvsvansade saker) så är det kattsäkra ljuslyktor som gäller. Heltäckta stabila saker eller sånt som hänger i tak eller sitter på väggar. Andra ljus tänds ENDAST när jag sitter vid bordet ljusen står på och släcks så fort jag reser mig.

6:54 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Hexi! Jag satt vid bordet... tack o lov!

7:14 em  
Anonymous Anonym tycker...

Det var nog tur, både för Ebba och för eran lägenhet. :o)

2:20 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jesus Amalia har du redan slagit in paketen. Wow! Jag har inte ens köpt mina :D

3:59 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ang. paketen. Det är bara en början. Vi är lite smått hysteriska vad det gäller julklappar. Alla i familjen älskar att köpa julklappar... fast jag är nog värst. *fnissar*

9:38 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka