.

Mamselamsen

onsdag, november 30, 2005

ÄNTLIGEN står degen och jäser....... kanske! UPPDATERAD!

Bullarna skulle egentligen ha varit klara vi det här laget, men jag pratade så mycket med Stephan att jag glömde mjölken, som ska vara fingervarm. När jag tittade till spisen kokade smör och mjölk för fullt. Jag faktiskt över hela spisen.

Jag ställde ut hela kastrullen i trapphuset, där det är svalast. Hade räknat med en snabb avsvalning. Tja, den avsvalningen tog lite drygt två timmar... men nu är jag på gång.... förhoppningsvis. Degen ligger under en rödrutig kökshanduk på spisen och ska dubbla sin storlek. *håller tummarna*.

Fortsättning följer!


Så var första Lussekatten klar. MEN... det finns en sak jag aldrig kan förstå. I alla kokböcker med bilder på Lussekatter, är dom så himla "lussekattiga" och vackra i formen. Mina blir aldrig så. Dom ser bara ut som små feta griskultingar.
Lussekatt liten
Men goda är dom i alla fall!

Over and out/Mamsebakan

9 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Hoppas att bullar blir goda. Hoppas på ett puzzel senare ikväll. Dom är ju så underbara.
Kollar in här flera gånger per dag för att kolla om det har kommit något nytt. Och det är allti dlika kul när det finns ett nytt. Kanske finns någon mer som gör puzzel som du kan tipsa om?

8:45 em  
Blogger Ilva tycker...

mmm, jag vill ocksa smaka... maste nog gora lussekatter jag med snart

8:46 em  
Anonymous Anonym tycker...

Tror inte det gör något att de ser lite ovanliga ut i formen, det gör ju att de ser hemmagjorda/personliga ut. Misstänker att dina julfirare inte har något emot att äta upp de!

9:50 em  
Blogger Humlan tycker...

Spelar väl ingen roll om dom inte ser ut som proffsmodeller, huvudsaken är ju att dom är goda!

10:06 em  
Blogger Gagga tycker...

Hade du vänt bilden rätt hade lussekatten sett fullkomligt normal ut. De ska se ut så där. Liknar mina ännu obakade ;)

10:15 em  
Blogger anna tycker...

så ska de väl se ut? så ser mammas ut, ochd e är supergoda!

10:24 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tack, vad Ni är rara!

10:55 em  
Anonymous Anonym tycker...

Men Mamsen,VAD har du sett för griskultingar???

1:33 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Men varför helt enkelt inte kalla dom lusse-kultingar då? LOL Då slipper du ju dessutom förklara för Ebba varför ni ÄTER katter.

2:45 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka