.

Mamselamsen

tisdag, november 29, 2005

Gode Gud, låt det bli ...UPPDATERAD!

fudge
Fudge liten
och inte som det blev som förra året. Direkt från min gamla dagbok på Lunarstorm 9:e dec 2004.
"Jag kan berätta att min fudge från gårdagen, stelnade INTE!!!! Efter fyra timmar på verandan hade den fortfarande konsistens av.......något som hundar trycker ur sina bakre regioner, efter att ha ätit mycket mat med fett. Ja, Ni hundägare vet vad jag pratar om. Så nu blir det till att inköpa nya råvaror och återgå till det receptet jag använde förra året. En varning till Er alla: Gå inte på receptet där man ska klippa ner marsh-maloows i kastrullen!! Det blir smaskig sörja, men dock inte fudge".

Vi får se hur det går i år. Jag har i alla fall inte marsh-mallowoos i smeten i år.

Over and out/Mamselamsen.... BRB


Uppdaterad!

Fasen vet vad det blir? Fudge blir det nog INTE! *väntar med spänning*

Igen!
Fudgeplåt liten
Nu ber vi till alla högre makter om att det ska bli något fudgeliknande i alla fall.

13 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Du verkar ju vara en stjärna i köket så vi skyller allt på mashmallowisarna förra året.

5:56 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Hi hi hi. Fast jag måste säga att det ser illavarslande ut även i år. Den sockrar sig inte som den ska. Och det utan de där skumbitarna.

5:58 em  
Blogger Humlan tycker...

BRB?
Bara Riktig Blockchoklad?
Blir Roligare Bitar?
Bloggar Riktigt Bra?

6:21 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Be right back.

6:23 em  
Anonymous Anonym tycker...

Inte vet jag vad detta kommer att bli, men, ärligt, det ser jäkla gott ut!

6:24 em  
Blogger Humlan tycker...

Annars får det väl blir god chokladsmet. Sleva upp den i skålar och servera som efterrätt. Gör små chokladformar (med ischokladformarna) och fyll med chokladsmeten, på med ett lock och du har fylld choklad. Eller ta varsin sked och sätt er runt långpannan och ät!

6:26 em  
Blogger Humlan tycker...

Att jag inte fattade vad BRB va'! Ursäkta att huvudet inte fungerar.

6:28 em  
Anonymous Anonym tycker...

Så du är också gammal Lunare? Har du kvar din sida där?

7:09 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja, fast jag tror att jag kopierat dagboken hit. Ja, jag heter Mamselamsen där också. Har inte varit där på ett halvår.

7:12 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag har i princip avslutat min Lunar från att ha skrivit dagbok där förut varje dag i flera år. Nu går jag bara in där en snabbis varje dag för att läsa fyra stycken personerns dagböcker. Försöker få dem att blogga "riktigt" i stället, men de hänger kvar på Lunar!

7:53 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag har i princip avslutat min Lunar från att ha skrivit dagbok där förut varje dag i flera år. Nu går jag bara in där en snabbis varje dag för att läsa fyra stycken personerns dagböcker. Försöker få dem att blogga "riktigt" i stället, men de hänger kvar på Lunar!

7:53 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Det där baket måste väl heta bloggchoklad...

Maken hotar att koka cocosbullar, såna där med vitt fluff i. Han gjorde det ett år, och vi torkade vitt fluff i flera veckor. Det var hans andra försök med bak. Det första resulterade i något slags mordredskap... fast man stenar väl inte folk nuförtiden?

7:57 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Bloggblad: Snälla! Låt hon få göra det och så kan du fota och lägga ut här. Snacka om bloggvirke!

8:02 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka