.

Mamselamsen

måndag, november 28, 2005

Som jag skrivit förut...

"I det här huset har vi aldrig tråkigt" och speciellt inte Ebba.
GranEbba liten
Vi ställde fram vår KONSTGJORDA julgran igår, för att Ebba skulle vänja sig vid detta nya föremål. Och det gjorde hon verkligen. Hon hänger där i krokig arm dagarna i ända.

Man kan ju tycka att en björk inomhus skulle vara nog för en katt. Men inte.... hon är skitglad över att det snart finns en hel skog inomhus. Hon är väl inte Skogskatt för inte.

Over and out/Mamselamsen, med ett oändligt tålamod.

19 Kommentarer:

Blogger Ilva tycker...

ni kanske skulle ha skaffat HUND istallet...

3:23 em  
Blogger Humlan tycker...

Men så sööt hon är, skogskatten! Fast det kan ju bli lite besvärligt när granen är klädd...

3:26 em  
Blogger carra tycker...

Åh, blir så glad över alla dessa underbara Ebba-bilder! Keep 'em coming! Hur söt som heelst är hon! Fast det vet hon väl om, kan jag tänka mig. De brukar göra det. :)

3:26 em  
Anonymous Anonym tycker...

Vilken härlig bild! Det är mycket bus i de där ögonen!

Blir lite avundsjuk för visst är det både kul och jobbigt med kattbus. Vår katt är så gammal och lugn att hon inte gör så mycket mer än skrämmer yffen och ger honom lite snytingar då och då.

3:39 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

ilva. Vi ska skaffa hund OCKSÅ!
humlan! Fast det har gått hyfsat med de andra kattorna.
carra! Ja, hon vet om hur söt hom är. Vi berättar det för henne flera gånger om dagen.
monica! Det inta bara bus i ögonen... jag veeet. =)

3:52 em  
Blogger anna tycker...

Jo men shit med julpynt! Jag har inte hunnit julstäda och pynta i helgen, kan du komma hit och hjälpa till? Jag kan bjuda på....eh.....energidricka och russin ;)

4:07 em  
Anonymous Anonym tycker...

Tycker du skall fundera på en försäkring....Hon är ju en aningen livlig *skrattar*

4:25 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Anonymous... vem du nu är? Jag försäkrade henne för två dagar sen.

4:27 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag är hon, som mailade ang julstrumpor, får nog ta och fixa en egen blogg, så jag kan vara med...

4:36 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

anonymous. Ahaaa.... du kan underteckan ditt inlägg, så känns det lite roligare.

4:44 em  
Anonymous Anonym tycker...

Helt rätt, det är ju ett logiskt första steg mot blogg! "teknikexperten", Ingrid *fnissar*

4:51 em  
Anonymous Anonym tycker...

Vilken underbar bild!!!

Jag föreslår att du antingen gör som jag, pytteliten julgran (med tillhörande lika smått pynt) uppe på en bokhylla. Eller också kan du knyta en röd rosett runt Ebbas hals och låta henne var det enda pyntet i granen. LOL Dte skulle bli både väldigt läckert och väldigt ovanligt.

5:11 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ska jag vara ärlig, är jag brutal just nu. Har plockat fram vattensprutan. Här ska det avvänjas!

5:15 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag har slutat med gran inomhus. Fyra busiga katter, och en av dom gillade leka med vattensprutan/vattenstrålen,, jag gav upp!

5:19 em  
Blogger PGW tycker...

Oj! Jag tror den där lilla damen kommer arrangera om julpyntet lite efter eget huvud :-)

5:21 em  
Blogger Gunilla Hjelm tycker...

Här hemma har vi "julkulrejs" hela julen. Katten Hedvig petar ner kulor som hänger lagom långt ner och jagar dem sedan genom huset.

Därefter dricker hon upp vattnet för den stackars granen. Det vattnet är av någon anledning mycket godare än det vatten hon får i en skål.

Sova under granen är det bästa hon vet. kanske drömmer hon om att vara i skogen, vad vet jag.

Lagom kul är det när hon njutningsfullt går några varv runt en barrande gran med svansen rakt upp för att riva ner precis varenda barr på de nedre grenarna. Sedan spatserar hon glatt runt i resten av huset och skapar en "rännil" av barr efter sig.

Men, men det är ju bara jul en gång om året och hon ska ju ha del av glädjen hon också.
/Gunilla

6:07 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag börjar bli orolig nu. Hur ska det gå för julgranen i år. Vi har kattungen Moa. Idag såg vi att hon lekte med en julgranspynt, och det kom från flickornas minijulgran. Häromkvällen kom dottern och berättade at Moa satt och tuggade i julgranen!

6:13 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Staga den i taket.

6:37 em  
Anonymous Anonym tycker...

Hhahahaha.. hos oss har vi en konstgjord katt som fått namnet Tina *skrattar*

Fast hon har ju inte så vacker päls som Ebbschen!

6:58 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka