.

Mamselamsen

söndag, november 27, 2005

Julskyltning i vår lilla stad.

Jul i vår lilla stad
Här är vårt lilla torg med Gammeldags marknad. Denna marknad bestod som vanligt av 15 stånd med lotter, 8 skolklasser som säljer bröd, Lions, Socialdemokraterna och femtioelva stånd som sålde glögg och varm korv. Men visst SER det mysigt ut!
Torggranen liten
Vi har faktiskt en hiskeligt tjusig gran i år.
Luciakandidater liten
Jag kom precis lagom till att titta på alla "wannabiis" till att bli årets Lucia i Nybban. Måste säga att de för en gång skull sjöng rätt hyfsat.
Belysning liten
Ja, så var det det där med glöggen. JAG tyckte att jag var stadig på handen, när jag fotade vår balkong. Men jag förstår nu att så var inte fallet. Hur som helst... as-kalas blev det om man inte räknar med att Rudolf inte hade några lampor i mulen. Men det kommer... det kommer.... och jag återkommer förhoppningsvis med lite mer icke-suddiga bilder från våra små
dekorationer.

11 Kommentarer:

Blogger Humlan tycker...

Förra hösten fick jag en reklam-digitalkamera, som jag försökte fota mina juldekorationer i fönstret med, den hade ingen blixt så det blev lika suddiga bilder som den på ditt hus.
Tror inte det var glöggen som ställde till det för dig, tror att det var den långa exponeringstiden.
Såg mysigt ut med julmarknad! Själv har jag inte missat allt sådant idag, dumt!

7:55 em  
Blogger Humlan tycker...

Inte kan jag skriva heller!
Det skulle stå att jag missat allt sådant idag!

7:55 em  
Blogger Lyckliga Grodan tycker...

ser ju urmysigt ut.. här var det också fint.. fast vi kom så sent så alla goda kakor som vi brukar köpa var slut.. några små lussebullar fick vi med oss hem..
katterna tyckte iaf att de var goda..(jag skojar inte)...

9:57 em  
Blogger schmut tycker...

den balkongen ser riktigt mysig ut du! lite glühwein där uppe...

10:35 em  
Blogger Mikusagi tycker...

Jag vill också gå på julmarknad! Verkar trevligare än att skrika på varandra över julpyntet.

10:42 em  
Blogger CV tycker...

En kompis till mig Frankrike berättade idag att Ikea där säljer glögg.
Han sade att de inte riktigt visste hur de skulle använda glöggen och frågade om det verkligen är sant att det är en svensk tradition.
RS
kulturbloggen.com

10:44 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

cv! Min lilla dotter som bor i LA, åkte också till IKEA för att köpa glögg och pepparkakor. Visst är vi mystiska i Sverige. *ler*

10:56 em  
Anonymous Anonym tycker...

En tripod. (kamerastativ) Eller ett par banankartonger ovanpå varandra som du kan ställa kameran stadigt på!

11:11 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

tripod.... ska omedelbart skriva upp det på önskelistan.

11:17 em  
Blogger MB tycker...

Oh, vad jag saknar julmarknader
:-((.....kan du inte lägga in lite fler kort som jag kan få dregla över.....

12:04 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

"Allt för dig!

9:17 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka