.

Mamselamsen

lördag, november 26, 2005

Lite julpyssel idag också.

Här är min gigantiska julkotte som jag faktiskt plockat själv. Och det gjorde jag på Camillas och min MYCKET strapatsrika rundresa i Nevada och Californien. En resa med två bilkrockar, fastkörning i öknen i Nevada (det är en historia för sig), svartbjörnsfrossa, livsfarliga tvättbjörnar (se nedan), den icke-besökta Mirrorlake, livsfarlig körning på serpentinvägar utan skyddsräcken. Och jag har allt på videofilm!

Ja ja, kotten var det! Den hittade jag i Yosemite´s nationalpark, där den bara låg framför fötterna på mig när jag klev ur bilen. Och självklart var jag tvungen att forsla denna sticksiga Pinje-kotte över halva jorden, för att förhöja julstämningen hemma hos oss.
Min kotte liten

Over and out/Mamselamsen, som fortfarande inte hittat adventsljusstaken.

7 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

julkotte - igelkotte - I like julkotte ;)

6:13 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Fattar jag! *skrattar*

6:17 em  
Blogger Humlan tycker...

Söt kotte!
Det låter som om ni lever ett äventyrligt liv, går det alltid till så på era resor???

6:52 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja, det händer alltid knäppa saker när vi är ute och reser. Försvinner inte väskor så bor vi med decimeterstora kackerlackor (Sahara)

7:00 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Fast när vi är hemma är vi GANSKA lugna. Idag t.ex. har det inte hänt nått. :-) Jo förresten... Stephan höll på att ramla nerför källartrappan... han landade till slut på fötterna.

7:02 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Hm... kottar... min dikt om kottar dyker upp vilken dag som helst...

10:37 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Den vill jag höra.

11:53 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka