.

Mamselamsen

lördag, november 26, 2005

Ibland är det nästan för bra för att vara sant.

Snö till 1:a advent!
Första advent liten
Det är i sådana här lägen jag MÅSTE banka mig i huvudet och bara njuta! Inte invänta den STORA katastrofen, som jag ibland kan få för mig kommer när allt är "för" bra. *bankar bankar bankar*

Japp, nu ska jag njuta av fulla muggar. Dagen idag består inte av så mycket pyntaden. Får kanske upp rosetterna i girlangerna (hittade dom igår) runt öppningen till matrummet. Annars handlar det om att göra mig riktigt vacker! *fnissar* Ska på "Öppet hus" med Sladdis och käka mysko mat. Mysko men god... i alla fall en del.

Stephan lämpas av i Korpens lokal för final i höstens kubbkastning. Måtte han vinna....annars blir tävlingsmänniskan Stephan skitsur resten av dagen. Jag sänder alla böner jag kan till dessa träpinnar om att de ska gå hans väg.

Over and out/Mamselamsen, som bara har tre timmar på sig att göra sig vacker. (Tar längre tid ju äldre jag blir) :-)

13 Kommentarer:

Blogger Humlan tycker...

Vackert, vackert! Här är allt grått, grått och vått, vått...
Hoppas det blir massor med god mat, gott sällskap, och God Speltur till maken!

9:26 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja, det är alltid så himla kul/spännande att ha vänner med en annan kultur.

Speltur! Ja... han drog iväg nyss med ett "Brake a leg" i baken.

9:29 fm  
Blogger Bantartant tycker...

Vackert, vackert.. här singlar det ner vita flingor som hotar göra även vår första advent vit.. även om vi firar 2-åringen idag först. Han fick bara 13 paket.. är det för mycket ???

10:01 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Det kan ALDRIG bli för mycket paket!

10:04 fm  
Blogger PGW tycker...

Spelar man kubb på vintern också? Spelar de inomhus då eller hur funkar det?

11:16 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja, de spelar inomhus. De har en jättelokal med 7 banor på nålfiltsmatta.

11:25 fm  
Anonymous Anonym tycker...

BREAK a leg, menar du väl?

12:37 em  
Anonymous Anonym tycker...

Gah! Avis! Vill också ha snö och julstämning!

1:02 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

"Anonimouse"! Svarar av princip inte på anonyma inlägg.

2:03 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Man slå upp brake.... och läs. Jag är inte helt ute och cyklar! =)

2:06 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Jag struntar i att byta köksgardiner idag som det var tänkt - struntar i att citroner på blå botten inte direkt matchar adventsljusstake och julstjärnor. För nu ska jag lägga på soffan och bara njuta av att allt är lugnt. Fånga dagen är lite sent, dagsljuset hann knappt ner hit, men skenet från brasan och doften från glöggen kan jag carpa lite.

2:49 em  
Anonymous Anonym tycker...

Borde göra som Bloggblad. Verkar (även hon) vara en klok kvinna =)
Ska bara invänta sambon som lovade att fixa middag.

4:35 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag bytte i köket igår kväll.... men på detta stället har vi inte riktigt lika stora fönster som på förra stället. Så gardinkappan täckte nästan hela fönstret... köper ny på måndag.

5:00 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka