.

Mamselamsen

fredag, november 25, 2005

Många undrar säkert...

varför jag drar igång en massa matlagning, bakning, julgodistillverkning och julklappsinköp så här tidigt. Men det finns en förklaring!

Jag har för länge sedan bestämt, att runt den 18:e-20:e ska i princip allt vara klart. Det är då jag ska gå runt med ett litet fånigt leende på läpparna och spana in alla superstressade människor ute på stan. Jag fikar.... köper till ungarnas stora glädje, en och annan spontanjulklapp... fikar lite till... njuter av julskyltningar... går hem och dricker lite glögg... kokar ännu en sorts julgodis.... tittar på "juliga" program på TV.....

Så, där är förklaringen... förutom att jag tycker att det är så himla roligt och inte kan "hia" mig.

Over and out/Mamselamsen, som nu stänger ner datorn.............................. eventuellt. :-)

9 Kommentarer:

Blogger Unknown tycker...

Det är det enda sättet säger min mamma. Mamma stökare redan för fullt.

10:34 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag gillar din mamma! =)

10:35 fm  
Blogger Humlan tycker...

Smart att vara ute i god tid, speciellt eftersom du verkligen verkar njuta av allt pyssel och gör det för att du tycker om det.
Att du dessutom får attans bra benmuskler av allt trappspring och allmän styrka av allt konkande, det gör väl inget...
Jag brukar också sprida ut allt, så att jag kan njuta av stämningen och förväntningar både före och under julen.

10:39 fm  
Blogger Terése tycker...

Visst är det skönt att ha allt gjort några dagar inna jul, ska försöka få allt klart i god tid i år!

10:44 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Mitt stora problem är att min släkt verkar växa under de allra sista dagarna. Ingen nämnd och ingen glömd, men dagen innan julafton är det alltid någon bror eller syster vars existens jag inte haft någon aning om som jag får höra ska komma på julafton. Jag ska be tomten om ett släktträd i år och nästa år gör jag som du.

11:46 fm  
Blogger Bloggblad tycker...

Hm... jag tänker inte stressa varken nu eller då... på nåt sätt vet jag att sillen blir inlagd. (Det+köttbullar är väl det enda jag inte köper färdigt)
Det enda "kör"iga är att barnkören ska sjunga på julaftonsförmiddagen och strax efter ska jullunchen vara klar...

Jag beundrar dig Mamsen! Du är en superhusmor!

1:21 em  
Anonymous Anonym tycker...

Ditt tidiga julstök har ytterligare en fördel. I år har jag RIKTGT svårt att få till den där "snart är det jul"-känslan. Regngrått och flyttstök hjälper inte. Men jag räknar med att massiv hjärntvätt här hos dig förr eller senare ska funka. LOL Och i morgon ÄR det ju dags att pynta så det blir klart tills på söndag.

1:22 em  
Blogger MB tycker...

Mamsen....när är det ok att slänga fram granen med pynt och allt???

1:57 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

maleandro! INTE en sekund före kvällen före julafton!!!!!!

2:09 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka