.

Mamselamsen

torsdag, november 24, 2005

Nu är det gjort!

Jag har tänt varendaste elljustake och nu ska de få lysa till tjugonda´Knut. Hur anarkistisk och hedninsk är inte jag? Ha ha....

Anarkistisk... det vet ju alla redan att jag är. Hednisk.... tja, julgran och julbock är ju inte speciellt kristet, så varför skulle jag vara sämre.

För resten kan jag berätta att om man köper två häften med julfrimärken, får man en påse med pepparkakskryddor på köpet. Och att de har små runda dekaler som doftar pepparkaka, glögg och apelsin att sätta på julkorten (gratis)... eller vad man nu vill ha dem till. Men skynda, skynda de kommer säkert att ta slut.

Jag inhandlade även två KONSTGJORDA julstärnor. Med Ebba i huset, vågar man fasen inte köra med de levande. Hon skulle säkert knapra på dom för att sedan falla stendöd till golvet.

Nu har jag inte tid med datorn längre.... gardiner ska upp och de blivande köttbullarna väntar på att bli trillade.

Over and out/Mamselamsen, sprudlande lycklig.

14 Kommentarer:

Blogger Bloggblad tycker...

Tjuvstart!

3:15 em  
Blogger Ilva tycker...

Fy vad du kommer att ha trakigt i december om du gor allt nu...

3:16 em  
Anonymous Anonym tycker...

Nu fick du mig att göra precis samma sak. Adventsljustaken lyser numera även i mitt fönster.

3:27 em  
Blogger Humlan tycker...

Sprudlande var ordet! Har du väntat hela året på detta...?

3:31 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

humlan! Jaa... ända sen förra julen!

håkan! Himla bra!

ilva! Inte en chans....julen är alldeles för kort.

bloggblad! Jag veeet! :-)

3:37 em  
Anonymous Anonym tycker...

fuuuuuuuuuuuusssskkkkkk!!!

I ditt nästa liv kommer du nog att straffas på det viset att du kommer att få bo i ett hus fullt med släckta ljusstakar. De går inte att tända...

4:25 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

hahaha..... säkert!

4:31 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag håller med om att de konstgjorde är bättre, man får ju aldrig död på de livslevande och jag har ingen lust att ha julstjärnor in i januari så du satsat på kanske bore något.

P.S mitt motto - man kan aldrig julpynta för tidigt verkar stämma in bra på dig också ;)

5:17 em  
Blogger Mikusagi tycker...

Jag tänkte posta julkorten imorgon (i år har jag tagit det i egna händer så det inte blir en massa stress och tjafs i sista minuten).
Bra tips ^^
Var finns de där frimärken + kryddor + grej som doftar?

5:40 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

På posten!

6:08 em  
Blogger PGW tycker...

Himmel jag är alldeles chockad, du har löpt julamok alldeles ju!!! ;-)

Och Posten, HAR ni sånt i Nybro? Vi har ... Pressbyrån tror jag. Jag hämtar stora paket på tre ställen här i stan, mycket spännande.

6:20 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Vår Post ligger i COOP.

8:24 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Just det - Posten finns inte längre! Här är det ICA som fixar sånt.

9:11 em  
Blogger ninni tycker...

Jag erkänner. Jag har också slängt upp första julpyntet. Jag som ALDRIG julpyntar. Har köpt en ljusslinga att ha i mitt stora fönster.

9:24 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka