.

Mamselamsen

torsdag, november 24, 2005

Nu har många börjat tala om stressen till jul....

och jag fattar ingenting.

Här kommer en lista på vad jag INTE kommer att göra till jul.

- INTE putsa fönster.
- INTE städa alla skåp i köket
- INTE putsa mässing och koppar... och då har vi mycket sånt.
- INTE städa alla garderober
- INTE laga en massa julmat, bara för att man ska.
- INTE göra rent kristallkronor. (Skitiga kristallkronor ger ett mysigt och dovt sken.)
- INTE duscha alla blommor.
- INTE diska kristallglasen. (Vi dammar av dom efterhand vi ska ha dom.)
- INTE göra egna julgrupper och kransar.
- INTE stå i sista stund med köttbullar och Jansson och annat som absolut måste tillagas. (Det finns ju frys)
- INTE skicka lassvis med julkort. (Det blir bara till de allra närmaste)
- INTE göra egna isterband.
- INTE ....... De finns så mycket som jag INTE kommer att göra.

Jag kommer att städa lite vanligt (damma och dammsuga), pynta och köpa massors, massors med julklappar i stället.

För tillfället pyntar jag mitt i skiten... Och vet Ni?

Det blir jul i alla fall! Och då ska ungarna förbaske mig tindra med ögonen. :-)

Over and out/Mamserationalitetan

8 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Så rätt!
Julen är en INTE-högtid och inte en MÅSTE-högtid

10:48 fm  
Blogger Humlan tycker...

Det låter som du och jag har samma syn på julen; Vi gör det vi tycker är roligt och det vi vill!

10:54 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Javisst blir det, och jag tänkr INTE räkna kalorierna i jul *skrattar*

10:55 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

HURRA!!!! Att det finns fler.

10:59 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Det där är en riktigt sund inställning du har, det blir ju jul ändå.

11:52 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Lennart! Jag har alltid gjort så här... och fattar inte varför folk snackar om stress. Men det kanske dom gör för att uppfattas som kolossalt upptagna och oersättliga.

12:03 em  
Blogger Cornelia tycker...

Här är en till - det blir bara vanlig städning + pynt, och inga julklappar annat än till de små barnen - för övrigt inhandlas nya familjespel och sen spelar vi spel och käkar knäck och dricker glögg hela julen, och sjunger lite julsånger med mormor vid pianot

1:11 em  
Blogger helena tycker...

Julstress har jag aldrig förstått mig på. Det är ju r o l i g t att fixa och dona. Det som är tråkigt kan man strunta i.

2:14 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka