.

Mamselamsen

onsdag, november 23, 2005

Hur ska jag kunna hålla mig? UPPDATERAD!

Släckt ljusstake liten
Jag vill... jag vill.... jag vill... jag vill tända dom!!!

Det är bara min goda uppfostran som håller mig tillbaka... än så länge. *ler pillemariskt*

Idag har Ebba blivit utsatt för ännu en traumatisk upplevelse. Instuvad i en kattlåda och under höga protestskrik transporterades hon till Nybro djurklinik. Väl där, vägrade hon lämna sitt krypin, när hon såg den gigantiska sprutan laddas. Ja ja, det var bara att ta av"taket" och blotta hennes lekamen. Under tyst motstånd emottog hon vaccin mot kattpest och parvo (?). Stackarn!

Dom tyckte...tro det eller ej... att hon var lite mager!!!!! Hon som äter som en häst! Jag förklarade att det kanske berodde på att hon far runt som "ett torrt skinn" dagarna i ända. Vad det än är, ska jag maska av henne en gång till. Så jag har puveriserat en halv tablett och mosat ner i maten. Det ska hon få ikväll, när hon är riktigt, riktigt utsvulten.

Efter alla mer eller mindre behagliga upplevelser det sista dygnet, kan jag berätta att hon just nu ligger helt utslagen på en fotpall vid TV:n. Min lilla ängel!

Over and out/Mamselamsen, som bara ska fingra LITE på adventsljusstakarna.


UPPDATERAD 18.00
Så här gör vi i detta huset, för att stakarna ska få stå upptätt, ända till Påska.
Kattsäkert liten
Oj oj oj....nu såg jag hur dammig staken var. Måste omedelbart åtgärda det.

Over and out/Mamsepysslan.

17 Kommentarer:

Blogger helena tycker...

Gör det bara!

5:07 em  
Blogger Humlan tycker...

Nyss, när jag gick hem, såg jag ett antal stjärnor som lös i fönstren (men inga adventsstakar), så om du testar lite, så är du iaf inte först/värst.

Din lilla ängel har haft det jobbigt på sista tiden, ge henne något roligt att leka med, som glittrar och glimmar kanske... :)

5:26 em  
Anonymous Anonym tycker...

ska vi göra en "kupp" eller en "pakt" ( jag är fortfarande inne på såpa stadiet som du märker)
06,30 i morgon bitti tänder vi samtidigt!
Då är det du jag och pensionärerna igång.

5:55 em  
Blogger Bloggblad tycker...

ABBANS! På fredag räcker! Det är lite för tidigt ändå, men numera börjar ju helgerna på fredagen. Jag har inte satt upp mina än.
Varför sätter du inte påskfjädrar i dom direkt?

6:04 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Humlan: Är du från Åtvidaberg? Där är de mästare på starka verb... rita - ret
fika - fek
osv.

6:05 em  
Blogger Cornelia tycker...

Här hemma är det riktigt stökigt nu. Ikväll ska jag blogga, i motgon ska jag rida, på fredag ska vi på fest och på lördag ska vi städa och på söndag ska jag tända adventsstaken! Och på dagarna jobbar jag utav bara h-e!

6:25 em  
Anonymous Anonym tycker...

I ett hus på vår gata så tände de ljusstakarna för nästan 2v sedan... Lite tidigt kanske...

6:36 em  
Blogger Humlan tycker...

Bloggblad: Nä, men jag är lättsmittad, de flesta dialekter och roliga uttryck smittar mig.

7:18 em  
Blogger Trollsländan tycker...

Mamsen, jag kunde inte hålla mig...jag satte upp mina igår..så detär bara att tända på!!!

7:28 em  
Blogger PGW tycker...

Nänänä fuskisar!! inga adventsljusstakar förrän på söndag, hör ni det!!

7:30 em  
Blogger anna tycker...

Nu ska jag snart leta upp min ljusstake och stjärna....sen har jag ju alla sjumiljarder porslinstomtar med...men inte förrän tidigast fredag!

8:57 em  
Anonymous Anonym tycker...

no way - inget fusk... lördag kl 18 - inte en sekund innan.

9:35 em  
Anonymous Anonym tycker...

Mina grannar tände sina i måndags.
Go for it!

Lite fult att lägga ut ett pussel när såna som jag tittar förbi...
;-)PUSSEL kan nämligen inte jag hålla mig ifrån så tvätten förblev ohängd, disken odiskad men pusslet löst!

9:41 em  
Anonymous Anonym tycker...

I ett fönster i huset på andra sidan av min gata hänger en färgglad ljusslinga med lampor i alla färger och blinkar redan!! Jag fick en adventstake i present i dag så nu har jag 2, fast jag väntar...

9:50 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Lennart! En stjärna måste du ha också!

10:18 em  
Anonymous Anonym tycker...

Kan jag inte få slippa? Det blir för mycket!!

9:16 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Nääää...........

12:20 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka