.

Mamselamsen

fredag, november 25, 2005

Jag har date på onsdag.

Hon ringde igår och jag kan ju aldrig säga nej till henne, fast jag vet att hon är den värsta sorten av fysisk misshandlare i denna kommunen. Men varje gång svarar jag glatt: "Javisst... när"?

När vi möts, rättar hon till glasögonen och stirrar på mig och undrar NÄR jag ska sluta röka. I mitt skräckslagna tillstånd blir svaret bara: "Vleet ignte"!

Och när jag inte svarar på ett väluppfostrat sätt, klämmer hon åt mig ordentligt och utbringar hemska besvärjelser om att olika delar av min kropp kommer att ramla av inom en snar framtid. Det är så himla gräsligt att lyssna och känna henne, när hon har sådan makt över mig.

Hon klämmer och petar med sylar och borrar under evigheters evigheter, innan hon anser att hon är klar med mig. Faktiskt värre än "Motorsågsmassakern".

Men liktfördömt svara jag glatt JA, varje gång min tandhygienist ringer.

Over and out/Mamsefegan

2 Kommentarer:

Blogger Petra tycker...

Min sköna tandhygenist sa sist när hon såg hur mycket jag misskött mina tänder med kaffe, rökning, slarv med tandtråd etc:

"Det är ju tur att ni inte är så jäkla ordentliga för då skulle jag vara arbetslös".

Jag älskar henne! :-)

12:36 em  
Blogger Mikusagi tycker...

Jag blev ju nästan rädd där, Mamsan! Phew...
En tandhygenist klarar du nog av!

1:58 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka