.

Mamselamsen

söndag, november 27, 2005

Det är nu den verkliga pressen börjar!

Första advent! l

Gud nåde den unge som inte börjar småtindra med ögonen. Förutom "tindriga" ögon, ska ungarna vara snälla, glada och medgörliga under hela december. I alla fall fram till julaftonskväll. Sen är det som vanligt igen.

Men tindrandet ska eskalera vart efter luckorna på adventskalendern öppnas och avslutas med en explosion av "tinder" den 24:e... "För annars kommer inte tomten"!

När Jessica och Camilla var små, körde jag alltid med detta. Gjorde de inte som jag ville, lyfte jag på telefonluren för att ringa och skvallra för tomten. Jag berättade med bister min att ALLA mammor fick direktnumret till tomten på BB. Oj oj oj....vilka snälla barn jag/vi hade under hela december. Undrar vilka tjuvknep mina "höns" kommer att ta till, när det blir dags för dom?

Over and out/Mamselamsen, som vanligt i sunkig morgonrock och vältuggade tofflor.

6 Kommentarer:

Blogger LipglossHeaven tycker...

VAAAA!???!?!?! Ringde du inte til tomten??

9:04 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

*skrattar rått* NÄÄÄÄ..... jag bara ljög.

9:25 fm  
Blogger MB tycker...

Jag trodde alla barn hade inbyggt glitter i ögonen som slogs på automatiskt i december :-))

9:47 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

maleandro! Icke! Bara hot kan framkalla detta tinder. =)

9:56 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Haha Underbart
Det ska jag börja köra med när Timpetomp är tillräckligt gammal för att fatta det...

*Lovely*

Nä nu ska jag och barnet baka pepparkakor

Tjing
/Cian

10:02 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Cian! Det är mycket effektivt! *skrattar* Bara fråga Calua här ovanför.

10:05 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka