.

Mamselamsen

söndag, november 27, 2005

Julgrytlappar.....UPPDATERAD!

"overloaded"
Julgrytlappar liten

Nu ska jag skriva ut alla önskelistor från Stephans dator och bege mig ut på stan och köpa... det... och det.... och det....och sist men inte minst.... DET!!!!

När det mörknar ska jag dra ut min älskade make på julskyltning... under stora protester. Han måste med, för han har lovat att bjuda ut mig på middag idag.

Just nu är han ute på balkongerna och sätter upp lampor, tomtar, renar och granar. Jag håller honom glad genom att servera het glögg emellanåt... i alla fall så han kan tina upp fingrarna runt te-muggen (här kör vi inte med små fjönsiga glöggmuggar)

Fem minuter senare
Nu var jag tvungen att följa med upp på vinden och kolla in snögubben och småtomtarna i "oxögat".

Himmel vad jag tindrar med ögonen nu.

Over and out/Mamsebarnet. =)


Uppdaterad. 15.11
Ännu ett gäng julklappar är inshoppat. Jag fick tag på, det... och det... inte det... men det.... och till slut DET till Stephan. Sen blev det, det, det och det, som jag inte hade räknat med. Men vad tusan, det är sådana smällar man får ta. *skrattar lyckligt*

Snart ska Stephan och jag på själva julskyltningen. Det är då, förutom alla diamanter, jag ska visa honom allt jag önskar mig... och det är mycket det.

Stephan tycker det är knepigt att komma ihåg allt, så han anser att jag i natt ska gå ut, beväpnad med spritpenna och kryssa på alla skyltfönster framför allt jag önskar mig. Smart va!

När det sen, i morgon står i Barometern att "spritpennevandalen" har varit framme... ja, då vet Ni vem det är.

Over and out/Mamselamsen, med hur lång önskelista som helst.

10 Kommentarer:

Blogger Humlan tycker...

Jag väntar spänt på bilder av hela härligheten, allt tindrande och glimmande. Det blir väl stans stora julljushus!

1:19 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

LUGN..... var just ute och kollade i renarna och fibergranen.

1:31 em  
Anonymous Anonym tycker...

Det måste jag ut och kolla på, det blir säkert jättefint och det är ju verkligen ett bra läge mitt emot stationen, alla resenärer kommer att bli så glada. Ha det så bra på julskyltningen i kväll!

1:32 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Therese! Det samma! Tyvärr vägrar Stephan att dekorera balkongen under. Men jag ska nog påverkan honom under de kommande veckorna

2:54 em  
Anonymous Anonym tycker...

Tack. Jo du vet när man surfar runt hos alla och ser hur adventigt alla har så blir man inspirerad. Gillar din blogg skarpt!

3:36 em  
Blogger Humlan tycker...

*gapskratt* Jag ser det framför mig! Stans skyltfönster fulla med kryss... Men det var en himla bra idé!

3:41 em  
Blogger schmut tycker...

men gud, du är verkligen inne på julen du!

jag vill se foto på balkongen. jag hittade en 'ljusslingeren' som rörde på sig och var musiksatt. den ville jag ha. mannen grät och drog mig därifrån.

3:49 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Schmut! Jaa, det är jag. Det är i princip den enda högtid vi firar... och då gör vi det ordentligt.

3:56 em  
Anonymous Anonym tycker...

Här kommer tomtar - pussel
http://four.flash-gear.com/npuz/puz.php?c=v&id=806821&k=8386932
/Tina sötsyster

5:33 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tina: Ska göra det... ska bara dricka upp glöggen först.

7:06 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka