.

Mamselamsen

måndag, november 28, 2005

Skriv en blogg och du avslöjar mer än du vill.

Jag har under drygt ett halvår läst och skrivit blogg. Att läsa bloggar är väldigt intressant om man "läser mellan raderna". Tänk så mycket som avslöjas där.

När jag träffade Gagga på Bloggforum, talade vi om detta. Och hon hade läst av mig... OCH det var rätt! Tänk vad man avslöjar, fast man egentligen skriver om något helt annat.

Likaså har jag tankar om alla de bloggar jag besöker. Man anar något... men det skrivs inte fullt ut. Skulle vara intressant att få reda på verkligheten bakom det skrivna ordet. Eller vill jag egentligen det?

Over and out/Mamselamsen, som nu ska ge min make kaffe på sängen.

15 Kommentarer:

Blogger Ilva tycker...

jamen du har ju traffat en hel dros nu, var de som du trodde?

9:39 fm  
Blogger Ilva tycker...

jaha, nu blir jag ju nyfiken...

10:18 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Fast inte på Biggis... hon vara söt istället för hårdrockig, som jag hade väntat mig.

Nyfiken? Ha ha... det förstår jag. Du får väl ta dig upp till Sverige och träffa alla.

10:32 fm  
Blogger Lyckliga Grodan tycker...

intressant.. undrar hur mycket du vet om mig.. kanske sånt jag inte vet själv.. :-)

11:17 fm  
Blogger Cornelia tycker...

Ja, jag tänker som grodan - vad kan jag ha avslöjat som jag inte visste

11:42 fm  
Blogger MB tycker...

Håller du på att bli Bloggelands egen guldiga Saida :-))
Du skrämmer mig lite Mamsen....menar du att du vet alla mina mörka hemligheter nu..."darrar av skräck"
Nej, allvarligt så har du rätt, man avslöjar otroligt mkt när man skriver utan att veta om det....

11:56 fm  
Blogger MB tycker...

Men nu fick jag en liten ide....kan du inte säga vad vi avslöjar utan att veta det....snällt givetvis, men det skulle vara kul att se vad det är man avslöjar utan att tänka på det, om du vill givetvis :-))

11:57 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Maleandro! ALDRIG!!!! Men jag kan säga så mycket att jag gillar dig! =)

1:06 em  
Blogger PGW tycker...

nej men nu törs jag ju inte blogga mer ...

8:44 em  
Anonymous Anonym tycker...

PLG > precis! här tycker man att man lämnar ut väl valda bitar av "sanningen" och så sitter nån där och läser mellan raderna! *usch* *skrattar*

9:05 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag kanske skulle kunna bli sån där "amatörpyskolog" här?

9:15 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Jag håller med. Vill jag veta om jag har rätt eller fel? Jag gör också bilder och har favoriter. Men själv har jag den bestämda åsikten att jag gör mig bättre i skrift än live.

Godnatt. ÄR trött nu. Tänker av ren trots inte svara nåt på pysselinläggen. Askfatet och knäcken... hur skulle jag veta att du inte blandat i lite nikotin?

9:28 em  
Blogger Gagga tycker...

Joo då, Mamsan o jag vet ALLT om er, o lite till ;)

9:55 em  
Blogger The Female Dinousaur tycker...

Biggis niger och rodnar lite över komplimangen. Och det klart att man läser in en massa i bloggarna, rätt eller kan man ju bara ana...?

9:59 em  
Anonymous Anonym tycker...

nu har jag skrivit lite löst om "rollspel"...

11:59 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka