.

Mamselamsen

måndag, november 28, 2005

Modernt = snyggt?

Var inne på en blogg igår där det fanns en modebild på en tjej i knäbyxor och spetsstrumpor. Jag tycker att det såg för jäkligt ut... som nån "dalmas undercover".

Jag fattar mig inte på det där med mode. Tydligen är det inne med knäbyxor nu... men frågan är, skulle alla dessa tjejer som tycker att knäbyxor är snyggt, ha burit dem med samma euforism för två år sedan?

Om inte... varför är dom då så himla snygga just nu? Har det skett en fysisk förändring i deras (tjejernas)hjärnor?

För det kan väl inte vara så illa att de fallit offer för "operation hjärntvätt".

Over and out/Mamselamsen, som ALLTID har gillat guld.

13 Kommentarer:

Blogger Ilva tycker...

det har har inget med mode att gora emn fick nyss ett mail med ett mantra som passar dig (och mig for den delen) sa bra. "Dammtussarna under din säng är änglarnas tofflor."
Så ha aldrig dåligt samvete för att du inte har städat.

10:21 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Det har jag inte.... jag lovar! *skrattar*

10:30 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Det är ju förstås en form av hjärntvätt eftersom man ser modet överallt och man vänjer sig med sådant som man från början tyckte var gräsligt. Även jag, som egentligen inte är något modefreak, blir påverkad (men jag skulle t ex aldrig sätta på mig knäbyxor själv :)).

10:46 fm  
Blogger schmut tycker...

jag har alltid gillat 'alp-byxor'. filtiga med stora slag. dock har jag insett att det passar inte riktigt ihop med att ha breda höfter, för då ser jag mest ut som barbapapa

11:30 fm  
Blogger MB tycker...

Mamsen....modernt är ALLTID lika med snyggt....se bara på Stella....där kan man tala om stil och elegans, något för den medvetna kvinnan :-))

11:50 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

schmut! ja men då har ju du ALLTID gillat det, oavsett om det var modernt eller inte.

Maleandro. Axelvaddar var jättemodernt på 80-talet och alla tyckte det var snyggt. Varför är det inte snyggt idag?

1:00 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

tycker jag faktiskt inte var något särskilt... ganska vanligt bara.

1:01 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Alltså jag skrev om Stellas kollektion ovanför.

1:03 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ballongkjolar är på väg tillbaka. Det var modernt för ca 20 år sen. För 15 år sen höll man på att dö av skratt över dessa kjolar. Men som sagt, nu är det "snyggt" igen.

Hell yeah....axelvaddarna kommer snart... tro mig!!!

1:05 em  
Blogger PGW tycker...

Axelvaddarna är redan här. Max Mara hade dem i blusar förra året, de kommer till våren här, jag lovar. Börjar med lite puffärm och så småningom är de här på riktigt.

Skräck och fasa.

1:14 em  
Anonymous Anonym tycker...

jag hade faktiskt shorts ( i knälängd) redan för två år sen.. gillade att det var ett mellanting mellan kjol och byxa.. att det sen blev mode hade jag kanske i bakhuvudet.. Fast jag har rätt svårt att ha saker som jag aldrig gillat bara för det är mode. så gör jag inte..

2:23 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Hurra!!!! Axelvaddarna tillbaka. Jag skrev ju ett inlägg om det i våras!

NÄR kommer lack? Hela jag känner för lackväskor och lackskor... men det kommer... det kommer...

3:47 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

ida: Du är en modeguru!!! Jag har haft guldskor och guldväskor i flera flera år... och inte förrän i år är det inne.

4:30 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka