.

Mamselamsen

onsdag, november 30, 2005

Jag läste igår en intervju på Bloggportalen.

Nu kommer jag som vanligt inte ihåg vem det var som uttalade sig, men det var en kille som trodde att bloggar med dess läsare skulle uppmuntras att rusa till biblioteket och låna böcker . Och det är ju as-kalas!

Men då tittar jag på mina inlägg här, som faktisk allt som oftast är en veritalbel grammatikkatastrof. Vad kan det leda till?

Jag menar.... kommatecken överallt, ofta mååångdubbla vokaler, slang, särskrivningar, engelska uttryck... OCH ett "over-load" av punkter. Hur förvirrande blir inte en nybörjare inom grammatikens värld.

Ett litet råd till Er... Läs gärna, men glöm direkt.... detta är skräckexemplet på hur man INTE ska skriva. Så, nu har jag friskrivit mig från alla språkpolisers stämningar. =)

Over and out/Mamselamsen, som nu mentalt förbereder sig inför den oerhörda smärta jag ska utsättas för i eftermiddag

8 Kommentarer:

Blogger Ilva tycker...

Du TROR att du kan friskriva dig fran vad du staller till med??????

11:00 fm  
Blogger PGW tycker...

hihi!

oerhörd smärta? Ska du äta av den där fudgen eller ..?

11:20 fm  
Blogger Bloggblad tycker...

Men du, det här bloggspråket är något helt speciellt. Man FÅR göra lite som man vill. Tycker jag. Till och med jag törs slarva lite... och känner mig vågad...
Så kör hårt du!

Nu ska jag iväg strax. Det blir buss, jag petade sönder blinkersen i går, så inte fasen törs jag åka hem i mörker utan blinkers...

11:36 fm  
Blogger Humlan tycker...

Friskriv dig från allt! Fast jag tycker som Bloggblad, här får vi göra som vi vill.
Lycka till i eftermiddag, har för mig att det var något med ett bländande leende och lite bannor för rökningen...

12:04 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Tack! Och om ett par timmar ska jag till tandhygeinisten.

12:22 em  
Anonymous Anonym tycker...

Tycker det är charmigt med blogg eftersom språket blir personligt

4:47 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag tycker det är roligt att leka med språket så det passar jag på med i bloggen när andan faller på. Skriver seriöst, jättevuxet och duktig gör jag i andra sammanhang så det räcker. Bloggen är en lekstuga för mina ord.

5:26 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

hexi! Tack! Min blogg är min lekstuga! :-)

7:55 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka