.

Mamselamsen

tisdag, november 29, 2005

Alltså, fatta!!!

Jag har uppfunnit något alldeles nytt. Måste ta patent! Förmodligen kommer jag att få stora Gastronomiska Nobelpriset.

Jag har uppfunnit Kolafudgen!!!

Kolafudge liten

Ser Ni den mörka kanten runt om? Det är kola! Se Ni det lite ljusare i mitten? Det är fudge!

Kinderäggen kan slänga sig i väggen. Här finns det tre riktiga roligheter på en gång. Kola, fudge och överraskningen. Tänk vad tid min uppfinning har sparat åt stressade karamellkokande kärriärmänniskor.

Så, hit med Stora Gastronomiska Nobelpriset på ett par miljoner kronor.

Dock finns en hake. Jag tror aldrig att jag kommer att kunna göra om det, för jag vet faktiskt inte vad jag gjorde för att det skulle bli så här.

Over and out/Mamsemagikern

18 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

eh... gott eller??? ser lite ut som det där som hundarna gör :)

7:20 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Nej det är SKITGOTT!!! *fnissar och tuggar*

7:21 em  
Blogger R.R tycker...

Det ser jättegott ut. Du får spara en bit till mig =)

7:35 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

r.r.: Sure!

7:43 em  
Anonymous Anonym tycker...

Nämen, inte illa! För visst hade du lite i baktanke att komma med något alldeles nytt? - Jo jag tänkte väl det!

7:49 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Är det pusslet som är överraskningen?

7:54 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Bloggblad: Nä.... att det blev "tre-i-en" Men vilket klurigt pussel det skulle bli.

Vicky: Ibland blir det bara så. =)

8:00 em  
Anonymous Anonym tycker...

Du skulle nog ha "tyglat" smeten genom att vika till kanterna på ett bakplåtspapper (så att det bildar en form) och så hälla smeten i den = formen
..............men trösta dej med hur det kommer att se ut när det har kommit ner i magen:-):-):-)

8:06 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Nej.... otyglade kanter ska det vara.... annars blir det inget smaskens till oss när vi skurit bort dom.

8:11 em  
Anonymous Anonym tycker...

Men hallå..nu måste jag skälla på dig! Du får fanken inte lägga in roliga puzzel och annat som är kul eller intressant eller så för då sitter jag fast där redan på morgonsidan. Hallåååå - blogga tråkigare så jag inte fastnar här varendaste gång!
;-)))

8:29 em  
Blogger anna tycker...

ser gott ut! ungefär som den enda gången jag gjorde julgodis, skulle bli små mintknappar med choklad på, belv ett flak med mintsmak och chokladprickar på ;)

8:36 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Hörru, när du pysslar under eftermiddagen i morgon kan du hålla en tumme för mig som ska iväg och prata mig varm för min vara... Jag som inte sålt nåt sen spjälsängen för mååååånga år sen...
Jag skulle behöva dig bredvid mig!

9:13 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

christina. Ska bättra mig.
anna. Men den här blev bra. Skar små rutor...perfekt!

9:14 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Bloogis! Jag fixar och donar med knogarna i morgon. Och "break at leg"!

9:15 em  
Blogger Morgondimma tycker...

Det måste bara bli en GULD-medalj för den skapelsen!!

10:10 em  
Anonymous Anonym tycker...

Skicka en till mig. Jag överför pengar för porto, grejorna och arbetskostnad:-)

10:51 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

anne-maj. En sådan skapelse kostar minst 2000 kr/tim. Deal?

11:37 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

morgondimma: Ja, JAG tycker det i alla fall. =)

11:37 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka