.

Mamselamsen

torsdag, oktober 13, 2005

Nu har jag minsann hållit i "morgonsamlingen"

Jag hade tänkt mig att läsa det hela som en liten berättelse. Men tror Ni att jag gjorde det? INTE då.... svävade ut i det blå , om både det ena och det andra. Ta mig tusingen om jag inte fick in både Ebba von Sydow, Stureplan. Lidingöaccent och Ingmar Bergman också. Men jag tror dom fattade på "Dagis" vad jag ville ha sagt...och diskussion efteråt blev det.

I morgon är det fredag och då minsann vankas det hembakta rulltårtor till tio-kaffet. Vi organiserade och donade länge och väl i kaffegruppen och till slut tvingade vi en att baka. Demokrati?... finns inte "på kartan"!! *fnissar lömskt* Här pekade alla med hela handen, så hon som vi utsett till "hembaks-bagare" hade inte mycket att sätta emot. *fnissar om möjligt ännu mer lömskt och häxlikt*

Nä, nu skiter jag i mitt lilla "Vuxendagis" och beger mig ut i den riktiga världen.

Over and out/Mamselamsen, den nye Kahil Gibran

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Vi har bullar på vårt jobb varje fredag, det är smaskens! Jag har bett vår cateringtjej att ställa en kopp kaffe och en bullbit på mitt skrivbord, så att det finns där då jag kommer på morgonen. Fast hon bara fnyser åt mig...
Ändå har jag sagt att hon har tjockt och vackert hår, och fina lilamålade naglar.

1:07 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Kör med att hon är smart i stället. Hon kanske ska tas på det sättet. =)

1:23 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka