.

Mamselamsen

söndag, oktober 16, 2005

Det är väl konstigt....

att när jag inte behöver stiga upp, vaknar jag pigg som en lärka mellan sex och halv sju. Men när klockan står på ringning till sju, skulle jag lätt kunna slå ihjäl den. Jag är konstig jag.

Att-göra listan idag består av:
- Göra klart i mitt sovrum. Klart!
- Packa upp de sista böckerna, i det andra rummet. Klart!
- Kamma bort bajset ur "rumphåret" på Ebba. (Oj, vilket liv det kommer att bli.)
- Handla gräddfil. (Ska överraska Stephan med löjromstoast idag.) Blir inget med det. Hade alldeles glömt att Stephan skulle iväg idag.
- Sortera än en gång bland mina väskor. (Det här funkar inte) Klart! Gick inte, behöver alla!
- Spåna vidare på mitt personliga brev. (Jobbansökan, där jag hoppas få göra stordåd. I alla fall försöka få till förändringar i positiv bemärkelse)
- "Manikyrera" färdigt. (Det måste vara minst fen lager, för att det ska hålla i två veckor) Klart! Skriver nu med knogarna.
- Promenad á la Vandrande pinne, runt Linneasjön. Klart! Dock inte runt sjön och dock inte med stavar.
- Blogga... förståss! =) Håller ju på!
- Läsa bloggar OCH kommentera, bara för att visa att jag varit där. Gör vad jag kan!
- Sortera alla mer eller mindre viktiga papper, som nu ligger i en väldigt ostrukturerad hög. På kvällen är den alltid strukturerad, men på morgonen är den väldigt ostrukturerad. Ja, faktiskt så ostrukturerad, att alla papper ligger över hela golvet. "EBBA"!!!! Klart!.... för denna gången

Bara bajseriet på Ebba kvar!



Dags att sätta fart.

Over and out/Mamselamsen, nu... jättepigg!

8 Kommentarer:

Blogger Lyckliga Grodan tycker...

ja du har att göra ser jag mamsen.. själv ska göra budget.. för företaget som ska dra igång i januari.. och tvätta.. och lata mig allt jag kan däremellan..'
jag har bara tre väskor att sortera.. men det är en ökning med tvåhundra procent sedan i somras..
du har inspirerat en väsktafatt groda.. jag har nu en grön och en röd väska att lägga till min svarta..
tjolahopp

10:16 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Det tar sig... det tar sig... vad gäller handväskefronen. =)

10:18 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Här är man borta bara en helg, och när man kommer tillbaks har du skrivit 200+ nya inlägg, lol! Hinner ju inte läsa allt ju! ;) Ser ut som om ni får det superjuste hemma i nya lägenheten! :)

10:37 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

henrik! Juste! Det kan du lita på!!

10:49 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Om man bara är lite hårdhjärtad... bränn dom. (Säger hon som inte kan ens kasta ett vykort)

12:05 em  
Blogger Lyckliga Grodan tycker...

men mamsen.. jag ser ju att du inte pinnat dig runt den där sjön än.. latmask där!! ut och rör på påkarna nu.. *gravallvarlig groda*

3:46 em  
Anonymous Anonym tycker...

Praktisk lösning - bo brevid ett bibliotek *ler*

Själv har jag bara en billyhylla än så länge, men undrar var det bär hän...

Lycka till med din CV m.m.!

4:51 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

tabt monica! Jag har bara 100 meter till bibblan. men vad hjälper det. =)

Grodan! Jag har varit ute och gått... utan stavar.

6:08 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka