.

Mamselamsen

fredag, augusti 12, 2005

"Mingling done"

Jag lagade en guddomlig lunch med "Kycklingfilé Speciale", vilket egentligen betyder "ingen-aning-om-vad-det-ska-bli-när-det-är-klart". Men det var både grönpeppar, rödpeppar, rödvin och sirap i. Knapriga parmesanflarn. Och jag skulle göra ost- och gräslöksfyllda körbärstomater.

Men nu blev inte detta uppätet, för karlarna hade konspirerat och bestämt att vi alla skulle äta ute istället. Skitbra... jag slipper disken. Och kycklingen kan vi äta i morgon kväll, när min lille idrottare kommer hem efter första dagens tävlingar i Kubb-SM.

Syrran och jag minglade in på boutique Magasin Lou för att spana lite på rean. Det vi inte hade räknat med, var att våra respektive skulle komma efter. Jag höll på att skämmas ihjäl, när Stephan sprang omkring i affären med en röd manchesterkjol framför sig och frågade alla om den inte passade honom. Det är tur att alla känner honom, annars hade de nog ringt efter polisen. Det positiva i det hela var att han TYCKTE att kjolen var snygg och ansåg att jag skulle ha den. Slå mig gärna i huvudet, men jag köpte den inte. Vill spara mig till LA.

Nu har syrran och hennes sambo åkt och jag kan lägga ALL min tid här igen. *ler*

Over and out/Mamselamsen som lutat sig tillbaka i soffan med en varm dator på magen.

21 Kommentarer:

Anonymous Anonym tycker...

Ha, tror inte för en sekund att du skämdes. Du smög dej ner bakom nått klädställ och asgarvade. Tror till och med att du var stolt! Erkänn!

5:30 em  
Blogger Ilva tycker...

HO ho-det är jag!! Ilva!! Ser du nu att jag är här???? Jag finns med i en anonym kommentar från tidigare iveckan sa torka nu tårarna ! Klrt att jag inte glömmer DIG!!!

5:35 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Jaså minsann! Dig kommer hon ihåg, utrikiskan!!!!
Förresten, min variant av din kycklingrätt kallas: "Morsans surprise"

5:38 em  
Blogger PGW tycker...

Spontant matlagning men vi får inte se nån bild? Hur illa blev det egentligen ..?

5:40 em  
Blogger Lyckliga Grodan tycker...

köpte du den inte??.. antingen var den inte snygg.. eller så behöver du vård...
Män i kjolar är inte på lång väg lika snyggt som män i ... ja gissa.. trikåer.

6:18 em  
Blogger Lyckliga Grodan tycker...

en helt annan fråga.. jag kommer inte in på batbutbloggen.. den är alldeles tom. Ve och fasa att den har försvunnit ut i cyberrymden.. kan ni se den?

6:19 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

rita! Nä, jag skämdes faktiskt inte alls. Men syrran kanske.

ilva!!! Ohhhh... nu är jag glad igen!

Bloggis! Avundsjuk va?

Du blekgrön kvinna... du kan få se mina parmesanflarn om du vill. Gud, det lät ju nästan "snuskigt" *fnissar*

6:20 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Grodan! Nä...jag vet att jag är galen.=)

6:21 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

grodan igen!!! jag kommer inte heller in hos henne.

6:21 em  
Blogger Theron o familj tycker...

Kommer inte heller in hos batbut. Hon har väl inte övergivit oss??

mamsen! Om en karl (ens egen) frivilligt säger att man ska köpa nåt: då köper man! innan han kommer på bättre tankar och vill åka till biltema ex.

6:37 em  
Blogger Lyckliga Grodan tycker...

hur efterlyser man en fladdermus i cyberspace?? det här känns allvarligt!!

6:41 em  
Blogger PGW tycker...

Lyckliga grodan! Ang män i kjol, tänk skotte! Tänk kilt! Yummie yummie!!

6:42 em  
Blogger Theron o familj tycker...

grodan! det är nog inte så allvarligt. Tjejsnack är ju kvar. Men försvinner den, då skriker vi ikapp, jag lovar!

6:42 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Min man skulle aldrig komma på tanken att åka till Biltema. Möjligtvis en affär som säljer TV-spel.

Ja, jag vet att jag skulle köpt den. men jag fick väl nån form av hjärnsläpp. Ska genast bättra mig. =)

6:43 em  
Blogger Lyckliga Grodan tycker...

har också varit in där och hoat och försökt få kontakt... inget svar ännu...

6:43 em  
Anonymous Anonym tycker...

Äntligen hemma igen. Lasten på taket fanns kvar och bilen säckade inte ihop.

Skämdes inte ett dugg. Vill karlarna prova kvinnokläder så OK, jag stuttar vidare till nästa affär.

Du hällde rödvin i såsen man jag tänker hälla det i halsen - min hals. / Tina

7:17 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Det tog tid!!! Men jag sitter här med nån form av sprit, som Stephan har hällt upp för att kurera min värkande hals. det kändes lite starkt... och det var det!!! 54% Så det blir bara en liten smutt annars "däckar" jag.

8:05 em  
Anonymous Anonym tycker...

Herrarnas stafett någonting - USA vann och jag äter pepparkakor med stark ost på och dricker ett gott österrikiskt rödvin - tar nog hela flaskan. Kan sova länge imorgon. /Tina

8:42 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Pepparkakor och rött vin. Werner Vögeli (stavning?) hade roterat i sin grav!!

9:25 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Herre Gud....han är ju inte död!!!!

9:26 em  
Anonymous Anonym tycker...

Ha ha ha ha ... ("rått flabb" - dubbelhakorna dallrar) ;0))) /Tina

10:09 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka