.

Mamselamsen

fredag, augusti 12, 2005

Förbaskade karlar!!

Först smittade Kjelle Stephan och nu tror jag Stephan har smittat mig. Känner hur det börjar killa i halsen. Jag har varken lust eller tid med en förkylning nu. Jag ska packa och dona. Sen kommer syrran och då ska vi "fräschingar mingla runt Down town" i Nybro. Om två kärringar på 50+ kan vara det "fräschingar". Jo, det kan vi, om än något skrynkliga. =)

Så nu ska mina mirakelkurer få göra under idag. Stoooora mängder C-vitamin, som varvas med Ginseng. Jag toppar de hela med lite positivitet. Mitt mantra är: "Jag är frisk....jag är frisk... jag är frisk..." För tron kan ju försätta berg har jag hört.

Over and out/Mamselamsen som dricker de första brustabletterna och mumlar lite för mig själv under tiden.

8 Kommentarer:

Blogger Lyckliga Grodan tycker...

ingefära (färsk) är ju också bra förstås.. för tron kanske, eller för förkylningar..
det här klarar du mamsen.. tänk bort eländet.. eller blogga bort förkylningen.. det kanske är ett alldeles okänt botemedel mot kill i halsen

8:58 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Japp....ska testa allt! Jag VILL inte bli förkyld nu. *hostar lite*

9:30 fm  
Blogger PGW tycker...

Äppelcidervinäger funkar mot halsont. Det är äckligt men men ...

9:39 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Alla tips emottages tacksamt! Tack!

9:47 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Jag brukar använda förkylningsbrus med c-vitamin och Echinacea. Har sluppit flera förkylningar när jag tagit det vid kliande eller ond hals.
Fast jag vet ju inte om jag fått dem om jag inte hade tagit något...

10:10 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag använder allt. Ska nog drämma till med en Bamse-whisky ikväll. =)

1:34 em  
Blogger Bloggblad tycker...

Jaså är det TRON som försätter berg, jag trodde det var TREON...

2:48 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Bloggblad! Jag läste vad du skrev och var tvungen och omvärdera det hela. Så nu har jag inhandlat en tre-pack Treo.

3:54 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka