.

Mamselamsen

fredag, augusti 12, 2005

Mitt skafferi lever sitt egna liv.

Jag har börjat kolla över skafferiet inför flytten. När jag grävde mig bakom de mest använda prylarna, hittade jag:

- 4 lådor med farinsocker
- 3 små lådor med kaffe Latte-pulver. (Ingen av oss dricker Latte)
- 1 liten låda med Espresso-pulver (Det hade jag inte en aning om att vi hade)
- 2 lådor med pärlsocker
- femtielva små lådor med knäckformar
- 3 öppnade påsar med vetemjöl
- 2 tuber med glucos
- 5 olika sorters pasta
- 7 öppnade förpackningar med ris
- 1 öppen förpackning mannagryn
- 2 förpackningar havregryn (Det kan jag förstå lite, efter som jag gjort Skugges "knäckiga rabarber paj" 2 gånger)
- 2 öppnade förpackningar med Marsansås (med tanke på att jag avskyr vanilj, är det 2 förpackningar för mycket)
-O´boy. (Sista bäst före datum 2001!!!)
- 3 flaskor sirap

Var kommer alla dessa grejor från? Jag tror att det är som med mina lakan... de förökar sig själva i skåpet. Eller, om jag tänker efter, så är det faktiskt Jessicas fel. För varje gång hon kommer hem, bakas det det ena smaskiga efter det andra. För att inte tala om alla nya rätter som hon testar på oss. Men VARFÖR köper hon nya råvaror varje gång?

Nu komer hon snart hem igen... visserligen för att gå på bröllop, men hon ska förbaske mig fylla min frys med läckerheter av havregryn, sirap, vetemjöl, farinsocker och pärlsocker. =)

16 Kommentarer:

Blogger PGW tycker...

Hm jag misstänker starkt att du har ett för stort skafferi helt enkelt. Har man ett litet skafferi uppstår inte problemet?

/ägare av stort skafferi som bland annat innehåller lagerblad från 2000, två oöppnade påsar. Undrar vad jag skulle ha dem till?

9:38 fm  
Blogger The Female Dinousaur tycker...

Alltså, jag måste ha missat nå't inlägg, (eller också är jag bara jättebakis och blind) men när bestämde ni er för att flytta?

9:43 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag har ett LITET skafferi, som är hur rörigt som helst. Kanske därför som saker kan gömma sig så. Men när vi har flyttat kommer jag att få ett skafferi jag kan gå IN i. Alltså... VILKEN lägenhet vi ska flytta till!!! *jättelycklig*

9:44 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Biggis! I våras, när vi köpte en fastighet uppe på stan. Förmodligen är du blind!!! =)För ungefär 47 cm ner här på min blogg har jag lagt ut en bild på "våra" nya fönster.

9:46 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Mmmm....ssirap:)

9:58 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Sirap är bra till kåldolmar! Mmmm...

10:08 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Ja hujedamej vad som kan gömma sej i ett skafferi. I mina föräldrars stora kan man hitta allt från överblivna tacoskal inrullat i folie efter en tacokväll som de har en gång om året till polentagryn som gick ut i 2000. I mitt lilla skafferi finns det många oöppnade påsar kanel, gamla som nya. Varför vet jag inte. Kanelbullar blir det ju inte utan ugn och frys ;)

10:57 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Alltså.... jag blir så glad idag också. Allt sånt där "konstigt" som jag funderat på under min tid på bloggen har resulterat i (efter att ha läst kommentarerna) att jag är nog ganska normal. =)

11:25 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Klart jag ska... Vårt skafferi är ganska fullt det med, och jag har ingen aning om vad som döljer sig längst in bakom farinsocker och öppnade havregrynspaket. ;-)

12:09 em  
Anonymous Anonym tycker...

jag är seg, jag hade ingen aning om att textmissbrukaren var din dotter. det blir ju verkligen 'hela familjen bloggar'.


dock, hon kanske har varit här med för vi hittade 3 askar farin och 3 vaniljsocker?

12:35 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Se där!=) Hon verkar ha varit lite här och där i Sverige.

12:44 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Lisa! Det är bara min man som inte bloggar....tack o Gud!! INGEN kommer att lära honom heller! Puh.

1:07 em  
Anonymous Anonym tycker...

Vågar inte ens skriva vad jag hittade i mitt skafferi,, men renovering gjorde susen,, men det blev lite tomt,,inte kul.

3:45 em  
Anonymous Anonym tycker...

Jag blev rätt chockad jag med när jag gick igenom mitt skafferi sist...hade oxå O Boy som gick ut 1999, det du :-) och pasta verkar det som jag samlar på för det finns i alla möjliga varianter i skafferiet..passar på att önska dig en trevlig helg.

9:07 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Shit pommes frites! En som har O´boy som är äldre än min!!! *imponerad*

10:19 em  
Anonymous Anonym tycker...

Ja du..vet inte om man ska skratta eller gråta åt eländet, däremot så vet jag att jag ler när jag läser din blogg, den piggar upp i all bedrövelse med värk och annat.

12:46 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka