.

Mamselamsen

måndag, augusti 22, 2005

Jag vet exakt när jag började "blogga". Uppdaterad...igen!

På den tiden fanns inte datorer, så jag var tvungen att ta till den där gammaldags pappersvarianten.

Min första dagbok
Klicka på bilden för att se vilken vad min första kärlek hette. Vad jag förstår tog det slut. =)

Over and out/Mamselamsen grunnar fortfarande på vem Benny var.


Uppdaterad 14.30

Så blev man sittandes med sin gamla dagböcker. Vilka minnen. *ler* Men som många här vet i "Bloggalien", är jag en älskare av listor av alla de slag. Jag kan härmed bevisa, att det faktiskt inte är ett nytt påfund i mitt liv.

Lista

Ordentlig redan som 9 åring alltså. =) Fast jag undrar om jag nånsin tvättade mig.

Så här ville jag se ut som "stor". Räknade visst inte med glasögonen. =D

När jag blir stor

Nä nu MÅSTE jag packa ner mina dagböcker och göra lite nytta.

14 Kommentarer:

Blogger annasofiaelin tycker...

Jag ska tvinga mina barn (när jag får dem) att skriva dagbok, för det är ju så underbart att kolla i dem nu som "vuxen". Hinsklans att man inte skrev i dem mer. =)

2:50 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jag har nog en 5-6-stycken. Har nästan alltid skrivit. Innan jag började blogga här, skrev jag dagbok på Lunarstorm

2:55 em  
Blogger Gagga tycker...

Hoppas du fick näsa när du blev stor!

3:31 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Jaa...och ögon på samma nivå. *skrattar*

3:55 em  
Anonymous Anonym tycker...

Då jag var 10 eller 11 bestämde jag mig för att skriva dagbok, fast det sprack. Jag blev sittandes varje dag och stirrade på dagens datum och kunde inte få dit ett endaste ord. Så jag la ner det.

5:18 em  
Anonymous Anonym tycker...

Hur ofta kammade du håret, egentligen?

"Det är inte bra ritat" <- hehe!

5:18 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Lika fåfäng då som nu. =)
Säger hon som just nu har skitiga uppvikta kakibyxor och "skandaler" på mig.
Jag kan fortfarande inte rita ansikten och få ögonen på samma höjd.

6:03 em  
Anonymous Anonym tycker...

Härligt med dagböcker :)

Jag skriver fortfarande dagbok på gamla viset. Gillar charmen med det. Dessutom har jag ingen laptop som jag kan ta med på cafe där jag ofta skriver :)

Har Benny hört av sej? ;)

6:16 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Benny?

6:17 em  
Blogger Cornelia tycker...

Jag gjorde också scheman, fast med tidsangivelser på hur lång tid saker och ting fick ta. Jag hade visst med läxor också. Med det var med de tidiga precis som med de listor jag gjort senare i livet. Jag fullföljer dem aldrig. Boklistor, skivlistor, filmlistor... likadant.

7:43 em  
Anonymous Anonym tycker...

Wow! Hag tror du har skapat en ny trend: Retroblogging! Saker jag bloggade om för 40 år sedan!

7:52 em  
Blogger crrly tycker...

Wow!! Fantastiskt. Själv skrev jag dagbok från det jag var fem sex år men var tvungen att bränna dem redan på lågstadiet när klassens värsta skvallerbytta, en läskig, falsk brud, fick tag i dem... BUHUU.

8:26 fm  
Blogger crrly tycker...

Vacker skrivstil fick du lära dig också. *avis*

8:28 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Det här är klockrent!:D jag har ju ingen kamera, dessutom är min text oläslig för ett otränat öga, jag kanske får recitera ur mina gamla dagböcker istället??? ;)

10:32 fm  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka