.

Mamselamsen

måndag, augusti 22, 2005

Jag fick en idé av ....

Anders i en kommentar hos mig idag. Som Ni ser har jag visat valda delar ut min första "blogg" i pappersformat. Min dagbok som jag fick i julklapp 1963. Han föreslog att vi skulle börja "Retroblogga". Alla som har en gammal dagbok som ligger och skräpar... fram med den... jag vill se den!

Jag kommer bara att nämna de som jag lade in först på min favoritlista. Jag gör så många länkar som jag orkar.


Gagga
Ilva
Batbut
Bloggblad
Biggis
Pale Green woman

Pust!! nu är jag helt slut.... men jag vill ju att alla mina favvisar ska börja rota fram sina dagböcker. Alex... har du din kvar?

Over and out/Mamselamsen som nu bara ska slappa till CSI

16 Kommentarer:

Blogger Theron o familj tycker...

Se min gamla dagbok? (eller rättare sagt böcker). Nähä, du. Det vill jag inte ens själv! Tror det skulle bli en traumatisk upplevelse. *skrattar*

9:39 em  
Blogger Gagga tycker...

Nu börjar det bli riktigt roligt!
När syrran kom hem till mig med mina gamla dagböcker (med början 1958 o 10 år framåt)o jag läste högt ur dem för henne, höll vi på att skratta ihjäl oss. Vi låg på golvet o vred oss i kramper.
Jo, jag ska bidra med väl valda delar!
Om jag hittar dom i mina samlingar...

9:53 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

gagga! JAAAAA.........!

Mamma mu! Nog har du väl nått knäppt att visa mig. Tänk bara på mitt självporträtt som vuxen. *ler*

9:56 em  
Anonymous Anonym tycker...

Har ingen kvart,,snyfftar!
Men jösses så roligt det var att läsa dina,, kanske jag kan låna grannens?

10:17 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Alla gamla dagböcker emottages tacksamt

10:33 em  
Blogger Batbut tycker...

Ja ha Du, det kan bli kanon! Har just flyttat så den gick jag igenom. I tonåren skrev jag i kod, så jag vet inte själv vad jag gjort. Det senaste läsbara är när jag är 9 år! Men jag har lite gamla kärleksbrev... kanske kan vara något?
Btw, jag har en bild "only for you" i min blogg!

10:36 em  
Blogger PGW tycker...

Jag städade hårt i våras, och alla dagböcker från tonåren gick i strimlaren, de gjorde ingen gladare. Linda Skugge tjänade visserligen pengar på sin tonårsångest, jag mådde bara bra av att strimla eländet.

Städade gamla brev från släktingar och insåg att man aldrig, aldrig ska spara något som man verkligen inte vill att någon annan inte ska läsa. Alltså strimlaren. Mängder med brev gick i strimlaren också.

10:39 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ohh....jag har alla brev, vykort, gratulationskort, julkort och annat kvar. Jag VILL att ungarna nån gång ska sitta och läsa det.

10:47 em  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Och det är inte bara rosenröda moln i breven

10:47 em  
Blogger The Female Dinousaur tycker...

Oj! Vilken utmaning... Självklart har jag mina gamla dagböcker kvar. Ska gräva fram ett tidigt alster och publicera i morgondagens/kvällens blogg. De senare alstren är så RUGGIGT pinsamma, så dom behåller jag bara för mig själv.

11:02 em  
Blogger carra tycker...

Åh vad kul - jag har just "uppat" med bilder på min gamla blogg... eh dagbok!

11:05 em  
Anonymous Anonym tycker...

Tyvärr mamsen så kan jag inte bidra med några dagböcker....alla mina saker brann upp när jag flyttade hem från London så det fanns inte ett smack kvar.....

Men jag lovar att du ska få ett dedicerat ex av mina memoarer när de kommer ut.... :-)

12:03 fm  
Blogger Ilva tycker...

ok, mamsi-nar jag hittar nagon hastprydd dagbok sa vet jag att det ar den ratta alder o da kommer den fast hur jag ska kunna fa till det med matblogg vet jag inte....skrev val om smagodis antar jag.

7:38 fm  
Anonymous Anonym tycker...

Haha:D jag har funderat på att retroblogga faktiskt. Jag tycker det verkar spännande!!

8:01 fm  
Blogger Vi på Kantarellen tycker...

Ja, kom igen alla i "Bloggalien". detta kan bli hur kul som helst.

8:54 fm  
Blogger Gagga tycker...

Jag har nu hittat de fyra första...

7:19 em  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka